lille-snupp Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Hei! Jeg har ei jente på 8 mnd som ikke lenger er interessert i puppen på dagtid, så jeg har frem til nå pumpet meg og gitt flaske på dagtid. Nå begynner jeg å bli lei av pumpinga, så har lyst å rulle inn puppen og gå over til mme. Jeg skjønner bare ikke dette med langing og oppbevaring. Frem til nå har jeg laget en og en flaske idet hun skal drikke den, men synes dette er litt tungvint.. Kan jeg lage flaskene om morgenen og oppbevare dem i kjøleskapet for så å varme dem i microen når hun skal ha? Sånn at jeg koker og avkjøler vann om morgenen, blander pulveret i det kalde vannet, setter det i kjøleskapet og så varmer det senere? Har hørt at man ikke skal varme mme mer enn en gang, men hvis jeg da blander den i kaldt vann, snå blir den vel varmet bare en gang?
Konemelone Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Melken skal ikke varmes i microen, men vannet kan godt varmes der. Det vi gjør er å koke opp vann og helle klart på flasker. Setter disse flaskene i kjøleskapet og varmer opp vannet i microen før vi blander i pulveret ved hvert måltid. Veldig enkelt og fort gjort!
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har hørt at man ikke skal lage den på forhån og la den stå, men det er noen som gjør det, så det tror jeg du trygt kan gjøre. Men jeg koker vann og fyller opp riktig mengde på flasker og har dem i kjøleskapet, da kan jeg bare varme dem i microen og helle oppi ferdig oppmålt pulver, synes det er greit.
pandabjørn Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 min mamma laget mange flaske hver morra som holdt ut dagen det samme gjorde hun med min storebror også...så det går nok bra.. jeg laget for hver gang min gutt skulle ha... kokte opp vann i vannkokern og så hadde jeg lunket/kaldt vann i en mugge slik at jeg blandet opp så det blir passe lunket
2småbarn Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Hva er galt med å varme i mikroen? Har gjort det med begge mine barn - helt uproblematisk..... kjenner mange som gjør det. Hva skal man gjøre hvis man er på cafe feks? klart du kan bruke mikro .. Jeg har alltid laget flere posjoner, og varmet opp etterhvert enten i vannbad eller mikro. Ikke la maten stå i kjøleskapet i mer enn 1 døgn, ikke varm opp melk som er blitt varmet opp fra kjøleskapet ( mao kast alt som blir til overs)
lille-snupp Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2007 Takk for svar alle sammen! Synes det er så mye frem og tilbake med hva som kan varmes/oppbevares etc og er jo litt redd for å gjøre "feil". For å være på den sikre siden skal jeg prøve å gjøre sånn som noen av dere anbefaler, gjøre klart vann på flaske og varme/hive i pulver etterpå
=Mina min og mej= Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 her lager jeg klart flaskene på kvelden etter at jenta mi har lagt seg. blander vann og pulver evt malt sammen med en gang og setter i kjøleskapet for så å varme det i microen. HS her sa det gikk helt greit. og det sparer masse tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå