♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Har oppdaget litt eksem på armen, og noe på stumpen. I tillegg får hun lett utslett rundt halsen, selv om den er slank og uten folder. Passer på å holde halsen tørr, og ikke vaske med såpe. Bruker Babyline olje i badevann og smører etter bad. Bader to-tre ganger i uka. Bruker ellers Pampers Active fit eller så har vi prøvd noen utrolige dårlige bleier fra Coop den siste uken. Noen med tips/erfaringer i fht eksem/utslett?
*toppris* Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 gutten min sliter med tørr hud og kan bi rød... så her bades det en gang i uken og praktiserer vask hver dag.. smører ham godt med sebamed sin spesialsalve, den er knall på guttungen min ivertfall... Hos ham er coop bleiene supre, men det varierer jo fra barn til barn, Libero bleiene også er knall.. Har dårlig erfaring med pampers... Utslettet rundt halsen, rødprikkete?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Min fikk også eksem da han var 7 mnd, nå han er 9mnd. Hudlegen på Rikshospitalet sa at han måtte ikke bade hverdag, prøvde å bade han så minst som mulig...og deretter ga legen Betnovat med chinoform salve og Locoid 0,1% salva/voide til utslett og anbelfalte å gi han A-Derma krem til hele kroppen. Og det gikk kjempebra.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2007 Nei, prikkene er mer hudfargete og bittesmå tett i tett. Blir som regel borte av seg selv. Trodde det var varmeutslett, men er litt usikker. Coop bleiene blir helt gule av tiss, og avføringen og tisset ligger bare på overflaten. Føler ikke de lukker ekskremtene inne liksom. Får kanskje prøve den Sebamed salven. Takk for tips!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 min gutt har endel atopisk eksem. har blitt bedre i huden etter at vi begynte å smøre med aderma. kjøpes på apoteket. bruker også pampers. blir ikke bedre her av libero. i tillegg til at gutten min har hatt mye rødt utslett, har huden vært mye tørr. først etter å ha smurt med denne aderma kremen, er han blitt mindre tørr i huden!! smører 2 ganger om dagen.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2007 Vi var hos legen, men fikk ingenting på resept. Ble tipset om A-derma der også. Men ville høre først om noen hadde erfaring med liknende.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 *ull rett mot eksemhud er fy fy. *bruk lyse klær innerst mot hud, mørke klær trekker mer fuktighet (!!) ut av huden. *bytt til vaskemiddel som er for sensitiv hud. bruker selv neutral. bruker lite skyllemiddel. *holder min gutt unna sitrus, jordbær, kiwi, endel er hypersensibel for dette. i vårt tilfelle har gutten vår fått skikkelig elveblest av at vi skrelte mandariner i samme rom. derfor gjør vi dette. *bader færre ganger i uka. dusj i dårlige perioder...
Lucky76 Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Vesle gutt her fikk noe utslett.. Kjøpte A derma, den er kjempe bra:) Koster litt, men er jo verdt pengene for dissa små
joplaya Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 aderma brukes her og, dyr, men god! bruker og a-creme og bade olje fra aderma,den er kjempegod! her bades det kun en gang pr.uke, og ikke ull inn mot huden..Bruker ekstra skylling på vaskemaskinen, og lite skyllemiddel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå