Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har hatt samme problem? han er litt over 6 mnd, og har hatt det i ca en mnd. tørr hud, og røde eksemlignende sår.... har prøvd å kutte ut forskjellige matvarer, uten resultat.... noen som har vært i samme situasjon som kanskje har noen tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakket med legen? eller hs?

Kan være reaksjoner på noe du spiser ja.. er du HI samme som forrige eg svarte på?

I min familie ligger det atopisk eksem, så holder ham unna jordbær og alt med sitrus...

Skrevet

bader du han for mye? husk at det ikke er lurt å bade hver dag. hudlegen jeg var hos sa at man toppen behøver det 2-3 ganger i uken. I tillegg er det jo tørrere inneklima på vinteren.

Skrevet

bader her 1 gang i uken... har daglig vask og smører godt:)

Skrevet

samme her - det er veldig lurt å ikke bade for mye, det gjelder hele livet. Huden tåler svært dårlig all såpebruk.... dessverre - det er jo så godt å såpe seg inn :-) Men heldigvis finnes det masse deilige dusj oljer :-)

Skrevet

Mathias fikk også veldig tørr hud og noe som lignet eksem da han var 5-6 mnd. Det viste seg å være pga tenner som kom, når tennene kom ut ble eksemet borte. Spurte legen om det, og det var visst veldig vanlig at det kom utslett ved tannfrembrudd. Så det kan kanskje være det?

Skrevet

nei, har ikke skrevet inn om dette før. han bader hver tredje dag, bruker da sebamed sin badesåpe, eller jordnøttolje. utsletten har vart ca en mnd. ble småsjuk etter sist vaksine, snørrete og litt feber. så kom det små røde nupper rundt om på kroppen, og så de siste dagene har det kommet større inntørka røde utslett i forskjellige former.... ser litt ut som eksem.... har fått to tenner og merka ikke noe til det i form av utslett da... ringte helsesøster i dag og spurte om hun eller banrelegen kunne hjelpe.... og da sa de at jeg kunne ta kontakt med fastlegen min, som ikke akkurat er verdens mest oppvakte lege for å si det sånn, så har ikke prøøvd å ringe han ennå, men noe må jeg da gjøre???

Skrevet

var hos barnelege i dag, fikk komme med en gang:) han hadde lett barneeksem med sopp, så skulle smøre på canesten også fikk vi se an eksemen over påske.... så da slipper jeg ihvertfall å lure lenger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...