Gå til innhold

SF-mål, hvordan ligger dere an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv syntes at magen er stor, bl.a når jeg har sammenlignet med andre som er lenger på veg.

Var på kontroll i går (19+2), og magen ble målt for første gang. Jeg lå faktisk rett over det skraverte feltet, så 'magefølelsen' stemte :) Litt skummelt å tenke på at jeg ligger an til å bli skikkelig diger.... Vekta er fortsatt et par kilo under normalen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 22+3 i dag, var hos legen på mandag og han målte meg til 24 cm... det er godt over det skraverte feltet... han klødde seg litt i hodet og sa "du får vertfall ingen liten baby" hehe =)

Skrevet

skal på kontroll til mandag, da får vi se hva det nye målet viser, men på forrige kontroll lå jeg på den røde streken. Da var jeg 20 uker

Skrevet

Jeg lå dønn på den røde gjenommsnitt streken innefor gjennomsnittsskalaen første måling og rett under på andre måling... håper jeg holder meg der..hehe

Skrevet

Kan jo håpe at det vokser litt i rykk og napp da... :)

Var på ultralyd for to uker siden og da var ungen i overkant på lengden i forhold til den alderen jordmor satte (18-19cm i uke 17+2). Jeg er nå 300% sikker på at den datoen er 4 dager feil, men pytt pytt. I forhold til kurven er jeg alllikevel stor om jeg 'justerer' litt!!!!

Skrevet

Jeg ble målt på kontroll da jeg var 23+1 og mitt SF-mål var på 24 cm. Det er over det skraverte feltet. Jeg har blitt målt siden uke 12, og jeg har hele tiden ligget over det skraverte feltet. Jeg begynte å tenke at legen kanskje ikke var så erfaren med hvordan han skal måle, men jordmoren min kom frem til det samme hun også. Kanskje jeg får en stooor gutt til sommeren:p

Skrevet

Godt det ikke bare er jeg som ligger over det skraverte :) Ligger på normalen for 19 uker, men er bare 15. Så gleder meg til ultralyd nå. Har, som jeg skrev i en tidligere tråd, masse 2-metersfolk i familien, så dette blir spennende... :)

Skrevet

Var på kontroll i går (23+6), SF-målet mitt var på 22, med andre ord midt på kurven. Jordmor sa at det kan komme til å endre seg litt underveis, kan godt være at jeg havner over kurven neste gang. Tror nok vi vokser litt i rykk og napp, så du behøver slett ikke å bli skikkelig diger :)

Når det gjelder vekta så har jeg gått opp ca. 4 kg. Jeg synes dette er litt mye, men ettersom jeg leste i en brosjyre jeg fikk av jordmor, så er det fra uke 17 til uke 24 det er vanlig å legge mest på seg. Ikke vet jeg! Må vel bare venne meg til at vekta faktisk SKAL gå opp!

Skrevet

jeg var på kontroll i går, å jeg ligger godt over:/ er 26 cm nå i uke 25.... har logge over hele tide,gjor d me 1 mann oxo...

Skrevet

Foxy, var det første barnet ditt veldig stort, eller vanlig? Lurer litt på hva det betyr når man er større enn normalen.

Skrevet

Jeg er ikke mer enn snart 22 uker og har gått opp 10 kg! verken lege eller Jm har kommentert at det er mye, så da er vel ikke akkurat 4 kg mye heller?

Jeg føler selv at det er mye da, men det er jo en annen sak.

Skrevet

25 cm i uke 25

Skrevet

Jeg er naa 19 uker og 19 cm:) foerste gang jeg maalte meg i uke 15 tror jeg d var .. laag jeg rett over streken.. etter det har jeg bare lugget over streken... og over det "groenne" :P

Det vokser litt i rykk og napp :D:D

Skrevet

ups.. ble litt feil dette.. i uke 15 laag jeg UNDER streken... hehe.. :P

Skrevet

Jeg ligger midt på streken,akkurat som med 1 mann:)

Skrevet

Ligger under den røde streken nå, men innenfor det skraverte feltet:)

Er mindre i magen nå enn med førstemann:)

Skrevet

jeg er 22 uker nå og var på kontroll for et par dager siden da var målet 25 cm, jordmora stussa litt og måtte kontrollere en ekstra gang. jaja vokser i rykk og napp, men ser ikke ut til av det blir noen mini baby :)

Skrevet

Jeg var sist på kontroll i uke 20 (3 uker siden) og var da 20 cm og rett over det grønne skraverte feltet...får høre av "alle" at jeg har stor mage, og ser det jo selv også....Var stor forrige gang også, men ikke så tidlig - vokste mye i magen på slutten og fikk beskjed om at gutten kom til å bli godt over fire kg...men han var "bare" 3770g...hadde myyyye fostervann.

Skrevet

Han var 4225 gr ved fødselen:) herre gangen ligger jeg litt mere over så blir vell i samme duren tenker jeg...

Skrevet

21+4 idag..var på kontroll ligger mitt på røda strecket, nesten 20cm, rett over naveln ligger livmodern. Sist jag gick gravid var det veldi opp og ner så blir spennende og føllje med denna gången.

Skrevet

Jeg ligger akkurat på gjennomsnitts-streken :)

Passer meg fint, håper jeg fortsetter med det...

Skrevet

Jeg laa paa 23 cm naar jeg var 23+3 forrige uke - er som alltid rett paa normalen. Var rett paa normalene med forrige ogsaa - og jeg fikk en liten baby paa rett under 3000 gram og 49 cm (stort hode-omkrets da..hihi). Tror ikke noedvendigvis sf maal sier noe absolutt om stoerrelsen paa babyen - for det kan sikkert ha med mengden forstervann og hvordan du er bygd og baerer babyen ogsaa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...