MAMMA1 Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 gir 44 uker permisjon totalt for begge foreldrene tilsammen? Nå husker jeg faktisk ikke hvor mange uker fedrekvoten var på for 3 år siden når vi var igjennom det her sist, men synes å huske at JEG fikk 10mnd perm selv og hans i tillegg...husker jeg sånn feil? Synes i underkant av 9 mnd virker veeldig kort tid for mor med babyen, ikke mye bedre med 11mnd heller sånn sett..
jubaloooo med to stk Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 slå opp på nav.no så står dette:) 44 for 100%, 54% for 80%. Men hvis du føder før termin så "mister" du de tre ukene dine før termin og går rett over på 44 eller 54ukeren.
MAMMA1 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Takk for kjapt svar...Jeg vet de ulike ant uker men det sto ikke noen "fradeling" fra fedrekvoten i brevet fra NAV, derfor synes jeg 38 uker for mor hørtes så altfor lite ut. Hadde jo vært greit om mor kunne få noen av de 6 ukene fra far men det går jo heller ikke....
coscos Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Det er feil det som ble skrevet ovenfor her. Det er totalt 44 uker eller 54 uker, avhengig av om man velger 100 % eller 80 % lønn. De 44 ukene er inkludert 3 uker forbeholdt mor før fødsel, og også inkludert fedrekvoten som nå er på 6 uker. Så, for deg som mor, dersom far bare skal ta sin fedrekvote, så blir det 38 uker, hvorav 3 av dem må tas før termin. Dersom du føder før termin, så mister du gjenværende permisjon av de 3 ukene før termin, og starter da direkte på de resterende 35 ukene som begynner å løpe fra fødselsdagen.
Forskeren Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Coscos har rett! Har sjekket dette jeg også.
jubaloooo med to stk Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 var litt slurvete med svaret mitt i stad- for jeg trodde HI mente totalt antall uker for mor og far. men det er klart at man må trekke ifra seksukeren for pappaperm fra 44 og 54 ukeren:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå