Gå til innhold

Kan noen bekrefte at 100% lønn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir 44 uker permisjon totalt for begge foreldrene tilsammen? Nå husker jeg faktisk ikke hvor mange uker fedrekvoten var på for 3 år siden når vi var igjennom det her sist, men synes å huske at JEG fikk 10mnd perm selv og hans i tillegg...husker jeg sånn feil? Synes i underkant av 9 mnd virker veeldig kort tid for mor med babyen, ikke mye bedre med 11mnd heller sånn sett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slå opp på nav.no så står dette:) 44 for 100%, 54% for 80%. Men hvis du føder før termin så "mister" du de tre ukene dine før termin og går rett over på 44 eller 54ukeren.

Skrevet

Takk for kjapt svar...Jeg vet de ulike ant uker men det sto ikke noen "fradeling" fra fedrekvoten i brevet fra NAV, derfor synes jeg 38 uker for mor hørtes så altfor lite ut. Hadde jo vært greit om mor kunne få noen av de 6 ukene fra far men det går jo heller ikke....

Skrevet

Det er feil det som ble skrevet ovenfor her. Det er totalt 44 uker eller 54 uker, avhengig av om man velger 100 % eller 80 % lønn.

De 44 ukene er inkludert 3 uker forbeholdt mor før fødsel, og også inkludert fedrekvoten som nå er på 6 uker. Så, for deg som mor, dersom far bare skal ta sin fedrekvote, så blir det 38 uker, hvorav 3 av dem må tas før termin. Dersom du føder før termin, så mister du gjenværende permisjon av de 3 ukene før termin, og starter da direkte på de resterende 35 ukene som begynner å løpe fra fødselsdagen.

Skrevet

Coscos har rett! Har sjekket dette jeg også.

Skrevet

var litt slurvete med svaret mitt i stad- for jeg trodde HI mente totalt antall uker for mor og far. men det er klart at man må trekke ifra seksukeren for pappaperm fra 44 og 54 ukeren:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...