guttemamsen80 Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 hei! jeg er i uke 37, og var på kontroll på mandag da hadde fundusmålet mitt synket fra 34 til 33 cm.....er det normalt? hva er det som gjør at det synker så? Jeg sammenlignet med mine 2 sønner, og med dem hadde jeg ca 35 cm i uke 37, og det synket ikke noe etter det....syns det var så rart at det bare plutselig begynte å synke nå????!!
doble Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Sa ikke jordmor/lege noe om dette da?? De pleier vel å si noe hvis noe er unormalt..Men jeg tror nok bare den lille har snudd på seg kanskje...sånn at magen blir litt mindre. Sikkert ikke noe å bekymre seg over tror jeg. Hvor lenge siden er det du målte 34 cm da?
guttemamsen80 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 hun sa bare at hun skulle godta det under tvil....og at det sikkert var ok.jeg la ikke merke til det før jeg kom hjem å begynte å se på skjemaet å sammenligne med guttene. Jeg hadde mål på 34 for to uker siden, altså når jeg var akkurat 34 uker. Den lille har ikke snudd seg....ligger likedan som den har gjort nesten hele svangerskapet, men jeg tror magen har synket litt og hodet er innstilt....kan jo være derfor....men det gjorde det jo også på guttene uten at målet plutselig sank...
jubaloooo med to stk Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 mitt mål hadde ikke økt på en mnd, så ble sendt til kontroll på føden. der var baby i storform etter ctg og UL, så de mente dette skyldtes at baby hadde lagt seg lenger ned i bekkenet, og dermed sank magen. Det er visstnok vanligste årsak:)
guttemamsen80 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2007 ja det høres jo ganske logisk ut, så da gjør h*n seg vel bare klar til å møte verden snart:-) Satser på det....Har fått 2 og 3 uker før termin før, så det er jo mulig det skjer igjen...
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Det kan være så enkelt som en feilmåling....Men uansett så er det helt normalt at ikke babyen vokser like mye helt på slutten leste jeg...vanlig at SF-målet kan flate litt ut. Noen barn går faktisk ned i vekt oxo...sto i siste "Gravid".
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 kan jo oxo være at babyen din har synket lengre ned i bekkenet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå