mamma til en prinsesse Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 I går var det min tur til å sove ut, så sambo stod opp med jenta på 7 måneder. Så har han klart å gi henne feil grøt. Han gav henne fullkornsgrøt fra 8 måneder, og den har hun aldri smakt før. Han gav henne en full porsjon. Da jeg stod opp noen timer senere ser jeg at jenta er full i utslett. I hodet og over hele kroppen. Utslettene er der i dag også. Er det grøten hun har fått utslett av???? Og er det sånn at hun ikke tåler den da siden hun har fått utslett???? Håper noen her kan svare meg........
2julibarn Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Det er jo ikke helt godt å si, hva hun har fått utslett av. Du får sjekke hva denne grøten inneholder, og sammenlikne med den grøten dere pleier å gi. Vær snill mot sambo, det var jo bare en liten forglemmelse, dessuten er det jo ikke krise å gi 7 mnd gammel baby grøt fra 8 mnd. Hvis det er grøten hun reagerer på, så ville hun sikkert reagert når hun er 8 mnd også! Har hun feber? Det kan jo hende at hun har fått en virussykdom. Mange "uskyldige" virussykdommer gir utslett. Men da har de jo ofte litt feber i tillegg (men trenger ikke være høy feber.) Hva med matlysten?
mamma til en prinsesse Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Nei da ble ikke sint på sambo. Bare gav beskjed at han hadde gitt henne feil grøt. Er alltid jeg som lager grøten til henne og det var første gang han lagde selv. Feberen har jeg ikke målt, men det tror jeg at jeg skal gjøre etterpå. Og matlysten er som den pleier. Bare at hun har sovet mye lengre dupper på dagtid de siste deagen i forhold til hva hun pleier.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Her fikk vi samme reaksjon da vi ga snuppa vår grøt som inneholdt mme / tørrmelk. Hun tåler ikke melk. Sjekk varedeklarasjonen for ingredienser som ikke stemmer overens med forrige grøt.
2julibarn Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Hei igjen, hvis hun har vært trøttere enn vanlig så kan det jo hende at hun har en virussykdom. Noen gir utslett samtidig som sykdommen bryter ut, andre gir kanskje litt feber i noen dager og deretter utslett (og da uten feber). Du får vente noen uker med den grøten, og prøve igjen senere. Hvis hun får samme reaksjon så er det allergi. Hvis ikke, så var det sikkert andre årsaker til utslettet!
mamma til en prinsesse Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2007 Takk for svar jenter =0) Kanskje det ikke var grøten likevel da, men en virus i steden for.... Hun har vært grinete siden søndag, hun som alltid pleier å være blid. Trodde det kanskje var tenner på gang, men ingen har dukket opp enda. Vi får prøve igjen med den grøten litt senere å se hva som skjer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå