Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å se kjønnet så tidlig som i uke 13?

Skal på Ultralyd i morgen, og er da kommet i uke 13. (196 dgr. igjen..)

Eller er det bare å glemme nå så tidlig? :)

Er kjønnet først synlig i uke 17, eller er det senere/tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med en god ultralyd skal kjønnet være synlig fra ca 12 uke sa legen min...men om de vil gjette på deg er jo en helt annen sak da;o)jeg var på ul i uke 16 sist..de trodde jeg var i uke 18..og jeg måtte pent vente tre uker med den saken ja;o) var laaaange tre uker

Skrevet

hei! jeg var på ultralyd igår, var da 13+5, jordmor mente at det var en gutt! jeg kan nok ikke stole 100% på dette....

lykke til :) Det var en kjempe fin opplevelse:)

Skrevet

Dem sier at hvis dem ser en gutt da er det gutt.men ser dem jente, da kan det også være gutt.........

Skrevet

jeg har hørt motsatt jeg..at ser dem gutt kan d være jente,for når de ser jente,så ser de eggstokkene

Skrevet

Ja heller det. Men jeg var på ul forrige uke (uke 15) og det såg ut som gutt, men legen sa det like så godt kunne være en jente. Han anbefalte å vente til ul i uke 18. Da ser de det bedre...

Skrevet

Jeg ville nok ikke stolt 100% på kjønn så tidlig.

Det er ikke sikkert at testiklene på gutter har falt ned så tidlig, og en stor klitoris kan se ut som en liten penis og omvendt.

Erfarne jordmødre/leger kan nok se en indikasjon på hvilket kjønn det er så tidlig, men de fleste tror jeg vegrer seg for å si det.

Håper du har tålmodighet til å vente til ordinær UL =)

Hvis du føler behov for å kjøpe noe til den lille etter UL nå, kan du jo kjøpe noe som vil passe både til gutt og jente.

Lykke til =)

Skrevet

jeg var på ul i uke 12 og han sa det var altfor tidlig å se kjønnet. da var jeg på 3d og vanlig ul. sist jeg var gravid så de ikke kjønnet i uke 17, og da jeg var der i uke 27 sa de jeg skulle få en jente. Han pekte og forklarte masse og jeg fikk det på video.

Men ut kom det en gutt gitt!

Så den teorien om at de ser jente så kan det fortsatt være gutt stemmer. Ser de en gutt så er det som regel en gutt. Hverfall rundt uke 17/18. =) Lykke til!

Skrevet

oioi.. her var det mye. WOW.. må være litt av et sjokk å få motsatt av det man ble fortalt.

Jeg tror jeg skal prøve å få vite det uansett, og så spør igjen senere. dobbelsjekke.. Jeg er så veldig spent. :)

Har 2 jenter fra før av. Er glad for en jente til også, men en gutt hadde vært spesielt da.

Skal si hvordan det gikk i morgen..

Skrevet

er helt utrolig hvor mange her i område som har fått høre at de skal ha jente og ut kommer en gutt:) hehe... Jeg fikk innkallelse til sykehuset for ordinær ul i uke 18, og det sto at de ikke tok seg tiden til å se etter kjønnet fordi dette var tidskrevende osv.. Syns dette var litt dumt jeg, men skal på 3 d i juni :))) Får mest sannsynlig vite det da:) Vet ikke hvorfor, men tror jeg får gutt.. Kinesiske fødselskart sier jente, og ringen sier gutt. Men vi får se...:)

Skrevet

Jeg var på ul. i uke 14, da trodde hun at det var en jente, var tilbake i uke 19 å da var hun helt sikker på det var en gutt.

Tror jeg venter til ungen kommer før jeg er helt sikker på hva det er ;oP

Skrevet

Har vært på flere ul pga risikosvangerskap og først da jeg var 21 uker på vei, så trodde legen at han kunne se kjønn. Tidligere var det vanskelig pga hvordan babyen lå, så vi spurte ikke heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...