Gå til innhold

au au au

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så grusomt vondt i lysken/ leddbånda, men er nesten verst når jeg legger meg ned på sida eller snur meg. noen andre som har deet sånn? noen gode råd kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, lyskesmerter som kommer og går nesten over i kramper. Må bøye meg framover når de kommer, det er veldig ubehagelig. Vet ikke helt hva det betyr.. Er redd de skal gå over i ordentlige kramper, da kommer jeg til å hyle... Kanskje det er festesmerter?? Noen som vet??

Skrevet

åh, kjenner meg igjen.. -jeg har bekkenløsning da, og har også smerter i lysken.. kommer spesielt når jeg skal legge meg på siden og snu meg i senga og sånn..

auauauauuuuu

Skrevet

Hm..... har også hatt mye smerter i lysken i det siste! Og i symfyse området. Blir vondere når jeg går, snur meg i senga, skal opp fra sofa. Er det bekkenløsning smerter dette da kanskje? :(

Skrevet

Hei!

Eg opplevde ein veldig strek smerte ved beinet/lysken paa venstre side. Det var saa ekstreme (og overaskande!!) smerter for meg, saa eg besvimte (NB: eg har hatt ein tendens til aa besvime naar eg var lita jente og opplevde store smerte, saa det er min maate aa takle smerte paa (tydligvis;)). Etter aa ha snakket med min kusine som er jordmor, kunne ho fortelle at det er ligamentane som held paa aa strekke seg ut. Ligamentane var liten som ein knyttnve foer vi vart gravid, og naa har dei ein stooor mage dei skal strekke over. I denne perioden fraa 27-28 veker og utover kan ein kjenne slike smerter og det er heilt normalt. Eg synes selfolgelig det var grusomt, og begynte aa lure paa kva eg hadde begitt meg ut paa, hehe. Eg kjente ligamentsmerter i dagane etter, men i mindre grad. For meg hjalp det aa legge meg paa sofaen, med lett boygde kne.

Vidare har eg ein teori om at ligamentsmerter kjem intenst dersom ein gaar mykje opp i vekt, eller bruker stramme bukser/jeans. (Det hoyrer til historien at eg var paa besoek heime med mine foreldre ei veke, og ein kan trygt sei med oppvartinga til mor at ho allerede er begynt aa skjemme bort barnebarnet med all den maten ho lagde til oss, hehe:)

Skrevet

Jeg har det sånn! Veldig vondt å snu seg! Har nå vært hos fysioterapaut og fått øvelser for å styrke bekkenet, for det er bekkenproblemer jeg har... Du må kontakte lege for å få henvisning (gratis) til Fysioterapaut. Så nå gjør jeg øvelser hver morgen og kveld, skulle jo startet for leeeenge siden, er i uke 33 nå, men nå håper jeg at jeg slipper mer vondt etter fødselen og mere vondt fremover i svangerskapet. Følte først at det ikke var kjempe kjempe vondt, for litt smerte takler jeg jo, men dysioterapauten sa at det skal ikke gjøre så vondt der når man er gravid, men det er mange som har det...Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...