MrsLene Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Pøver meg her å, lite svar på skravle....Idag fikk jeg jobb tilbud som daglig leder i butikk. Jeg er dagmamma, men er interessert i å begynne å jobbe utenfor hjemmet nå. Jeg kunne tenkt meg å jobbe litt kveld og helg for jeg har ikke lyst til å ha snuppa på 20mnd fult i bgh, men nå er jeg så usikker. Dette er en bra jobb, greit betaling, og ser kjempebra ut på CV, men det er kun dagtid. Hva skal jeg gjøre??Hva synes dere, burde jeg ta jobben eller er dette egoistisk av meg?
winneboo Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Vær "egoitisk" å ta jobben men hvem er du egoistisk mot egentlig?? det lurer jeg på...hehehe...
MrsLene Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 Har hele tiden hatt meningen om at når jeg får barn skal jeg sette jobb og karriere på vent til de er i skolealder. Jeg tror barn har det best sammen med mor og far de første årene, men selvfølgelig med litt samvær med andre barn igata, åpen bhg, familie og venner. Derfor er jeg redd for at jeg er for egoistisk og ikke velger det jeg mener er best for hennne, men som passer meg best nå
winneboo Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Oki ja skjønner. Men de fleste må jobbe fulltid for å få endene til å møtes. Dere har jo helgene sammen+ et par timer etter jobb hver dag. Tenker sånn selv når jeg begynner å studere fulltid til høsten. Nå studerer jeg deltid å syntes jeg ser snuppa altfor lite.. men men.. sånn er det no enn bare. Jeg gjør det mye for min egen del, fordi jeg har lyst på en utdannelse, men også for hennes del sånn at jeg kan greie å forsørge henne videre i livet. Jeg hadde gitt det en sjanse vis jeg var deg. Så ser du hvordan det utvikler seg.
*Magic* Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Jeg hadde kun tatt jobben hvis jeg var nødt til det. Syns det er viktig å prioritere barna så lenge de er små, for den tiden kommer aldri igjen. Mange må jobbe fullt for å klare seg økonomisk, og da er det en annen sak. Skjønner at du er fristet av tilbudet, og selvfølgelig så må det bli opp til deg hva du velger. Syns bare du bør tenke deg godt om, og hvordan du ønsker at hverdagen din skal være. Har full forståelse for at du ønsker å komme deg ut av hjemmet for å jobbe, men kanskje det hadde vært bedre med en annen jobb (deltid og mindre ansvar i stillingen)
MrsLene Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2007 Jeg må begynne å jobbe i august, da skal barna jeg er dagmamma for begynne i bgh. Ville helst ikke ha full dagstilling, men heller litt mer kveld og helg, så det er så forferdelig vanskelig valg. Jeg fikk tilbud om denne jobben for tre år siden, men takket da nei, og angret så på det, og da hadde jeg ikke engang barn. det som er positivt er at jeg kan regulerere arbeidstidene litt. Kanskje ta meg fri en dag, gå tidligere osv, og det er en lederstilling
*Magic* Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Av erfaring så kan lederstillinger ofte bli mer krevende enn man ønsker. Ekstra arbeid m.m. p.g.a. ansvaret som følger med. Men det høres ut som om du har veldig lyst på denne jobben, og hvis det lar seg gjøre å regulere arbeidstidene som du sier så er det vel ikke noe i veien for å gi det en sjanse. Viser det seg at det blir for mye stress og mas, så kan du se deg om etter en annen jobb. Da har du i alle fall prøvd, og slipper å angre på at du takket nei enda en gang. Det er kanskje lurt å finne ut på forhånd hvor fleksibel du kan være, og legge opp dagene etter det. Ønsker deg uansett lykke til:)
nickoline og supermann Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 ta den. som daglig leder må du vel kunne styre tiden din så hun ikke får så lange dager i barnehagen. penger er også en investering i fritid med jenta di
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå