mammarie Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 har hele veien fått tilbakemeldinger fra jordmor og lege om at kroppen min ser veldig "passe" ut etter hvor langt jeg er på vei. Men da jeg fortalte jordmor at jeg hadde lagt på meg 10 kg, så ble hun helt skremt å sa at jeg måtte være forsiktig fremover!!! Trodde da ikke 10 kg var så forferdelig mye i uke 28 jeg?? merker jo at jeg legger på meg mer for hver dag nå, Så kommer nok til å bli en del større enn jeg er idag... men folk legger da på seg når de er gravide- selv om 10-12 kg er "tallet" så er det jo mange som legger på deg en DEL mer etter som jeg har forstått? takker for svar, har nok å tenke på for tiden om jeg ikke skal bekymre meg for vekta også
ramole Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Var til sjekk på sykehuset og da sa fødselslegen til meg at 10-12 kg IKKE stemte som vektoppgang. De aller fleste legger på seg mer, hun snakket om 20% i stedet for antall kg.....
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 jeg er 28+3.. jeg har lagt på meg ca like mye som deg. men har ikke lagt på meg et gram noe annet sted enn megen og puppene da.. men legen min sier jeg ikke skal bekymre meg.. hun sier jeg har helt normal vekt. jeg gikk opp veldig i starten også har det gått litt saktere etterhvert, jeg gidder ikke å bekymre meg for vekten så lenge legen min sier det ikke er noe problem!
juni baby Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 hei. jeg er i uke 28+6 har lagt på meg 5kg. det er forskjell fra person til person. sist jeg hva gravid la jeg på meg 27 kg til sammen. men denne gangen blir det ikke aktuelt.
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 søsteren min la på seg rundt 20 kg sist tror jeg.. og hun gikk ned 17kg den første uken etter fødselen!
doble Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Jeg er i uke 29 nå,og har lagt på meg ca 8kg. La på meg 15 sistgang, men alt forsvant etter bare et par uker.
Venter nr 2 i desember 2009 Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Heisann. Vil bare si at jeg er 40 + 5 i dag og har lagt på meg 18 kg. I uke 28 hadde jeg lagt på meg 12 kg. Har lagt lite på meg de siste ukene.... Ikke alle legger på seg mest på slutten. Jeg var veldig redd for å bli kjempe stor, siden stort sett alle sier at man legger på seg mest på slutten. Tror det er veldig individuelt. Er 172 og veide 68 kg når jeg ble gravid. Har ikke trent noe pga. bekkenløsning, men har gått mye turer de siste to mnd.
Løvemor79 Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Nei, det syntes jeg var uprofft av henne. 10kg er helt normalt så sent i svangerskapet, og utgjør ingen fare. Det viktigste er at man passer på å ha et ganske sunt kosthold. Hva gjør det vel at man går opp 15-20kg tilsammen. Mange gjør det. 12kg er bare et gjennomsnitt, og det betyr at ca halvparten legger på seg mer enn det. Ikke tenk for mye på det, du. Jeg er i uke 29, og har lagt på meg 12kg. Klart det er litt mye, men ikke like mye som jeg la på meg sist, og jeg føler meg ikke så feit bortsett fra magen. Tror det har blitt litt overhysteri angående den vekta blandt helsepersonell i det siste. Noen henger seg for mye opp i det.
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Jeg er også i uke 29 og har lagt på meg 10 Kg. Det var en her over som snakket om ca 20% vektoppgang totalt i svangerskapet, og da skulle jeg totalt legge på meg ca 14 Kg -- det høres fornuftig ut synes jeg! Ikke tenk for mye på det med vakta!! Spis heller sunt og beveg deg så mye du kan :0)
mammarie Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. mars 2007 takk for mange flotte svar:) Må inrømme at det har blitt litt vel mye sjokolade i det siste, så det skader vel aldri å redusere inntaket litt;) Så får bare vekta være slik den vil! Jeg er heller ikke overvektig, veide ikke mer enn 55kg før jeg ble gravid. så vil tro at jeg har litt ekstra å gå på visst det skulle bli nødvendig:)
2 gutter og 1 jente Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 jeg hadde ogsaa lagt paa meg 9-10 kilo i uke 28. naa er jeg 36 uker paa vei og har lagt paa meg 12 kilo. saa det stoppet jo litt opp. ikke tenk paa det. Det kan bety at du vil legge paa deg 20 kilo foer du er ferdig og det kan bety at du ikke vil legge paa deg stor mer, men hva saa? Du maa bare spise normalt og ikke tenke paa kiloene. du baerer jo paa en baby.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 29. mars 2007 #12 Skrevet 29. mars 2007 Vel...min lege "klikka" ikke for jeg var gått opp 15 kg, og jeg er like langt som deg!! Er ikke krise, man går og ammer det meste vekk og av og til litt til etter babyen er født.....rart legen din reagerte slikt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå