Gjest Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 tøttemor har fått vaksine nr 2 for litt over en uke siden og reagerte med veldig høy feber etc. Dette var over dagen etterpå, men hun er blitt helt i ulage. Vil ikke sove på dagtid, bare sutrer masse masse med mindre hun herjes med eller får pupp. Spiser lite mm, men er fremdeles flink med middagen. Hun har begynt å våkne ikke bare en, men tre ganger og flere på kveldenog natta. Hun nekter å sovne igjen og gråter panisk, og dersom vi ikke plukker henne opp med en gang da gårhun over til å rett og slett frese. Jeg trenger råd, hjelp eller kanskje iallefall en dæsjsympati... Noen som har opplevd liknende etter vaksineringen? (hun fikk ikke prevenar, den har vi takket nei til)
ScaryMama Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 STAAAAKAR lille Embla og ikke minst mammaen til Embla:) Har ingen råd men masse sympati! Kjenner godt til det med panisk skriking om natten og søvnnekt... Nikolai våkner fortsatt minst hver tredje time på natten, men vi kan trøste oss med at det blir i hvertfall bedre etter hvert (hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg gjør). Jeg har kjøpt no-cry sleep solutions, håper at jeg finner noen tips der.
haater husarbeid Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Her var det null reaksjoner på vaksinene, men jeg synes så utrolig synd på deg!!! Masse medfølelse oversendes, jeg vet nemlig hvor j-----lig det er (førstemann sov ikke en hel natt før fylte to år). Stå den over, det blir bedre.
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Har den, veldig bra saker. Og lillemor har jo sovet godt helt til hun fikk den FORBANNA vaksina:p hehe... Skjønner jo nå hvorfor hun kom uten byttelapp og returrett:p Haha... Våkner han for mat eller av vane nå?
1kar&1møy&meg™ Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 DETTE vet jeg AAAALT om. Mi jente reagerte veldig på sin vaksine nr 2. Hun fikk veldig høy feber og var skikkelig grinete. Trodde aldri jeg skulle få den blide prinsessa tilbake. Men heldigvis er det over for denne gang og det håper jeg det snart er for dere også for det er ikke noe sæærlig å ha en slik reaksjon verken for deg eller tøttemor ( Her gikk det over etter en uke!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 haater husarbeid; Oh, kanskje jeg ikke skal klage likevel! Ikke før 2 år?! DA hadde jeg blitt sliten da! Sover nåværende baby bedre?
haater husarbeid Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 ehh... altså, hva skal jeg si? Han ammer kun på natta, midnatt, kl 3-4 og kl 6-7. Det er vel ikke hva en kan kalle en god natts søvn ennå..... Men store planer om å avvenne han i påsken da.... Og btw; eldstemann sov ikke hele natta hver natt før han ble mandeloperert nå som fireåring; mange lange netter og trette morninger bak meg, så jeg vet hvordan du har det selv om det ble bedre etter bhg start i toårsalder da.
Aga:-) Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Uff, det var kjipe saker. Vet ganske mye om det å ha barn som ikke sover, ingen av mine 3 har sovet noe særlig før de var langt over året (ok, Ingeborg er bare 7 1/2 mnd men det ser på ingen måte lyst ut med henne heller...), og vet hvor utrolig sliten en blir av søvnmangel. Kanskje det er tilfeldigheter? Kan hun få tenner? Holder hun på å lære seg noe nytt? Det er også vanlig at barn endrer på søvnmønsteret ved 5-6 mnd alder. Begge de to minste mine har reagert ganske kraftig på vaksinene, har fått høy feber og vært i ulage en del dager etterpå. Heldigvis har det gått over igjen, og de har funnet tilbake til sine gamle, sjarmerende jeg. Det er jeg sikker på at Embla også vil gjøre, må nok bare frese fra seg litt først. I mellomtiden må du forsøke og få deg litt søvn når du har anledning, og ikke gjøre som meg nå og sitte oppe og se på House og Knus Bilen uten at jeg får noe som helst igjen for det, bortsett fra ennå større poser under øynene i morgen. Lykke til, håper hun sover godt i natt!!!
ScaryMama Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Jeg la han halv ti, og nå våknet han igjen. Sendte pappaen inn for å ta seg av han fordi Nikolai tror at han vil ha mat alle de gangene han våkner på natten men jeg kan ikke skjønne at han virkelig er sulten. Det er sikkert bare vane, men jeg har jo "belønnet" han med pupp hver gang så da er det ikke rart at han ikke slutter å våkne!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #10 Skrevet 28. mars 2007 Haater husarbeid; Åååå, du er jo prevensjon du:p Haha... Ønsker deg masse lykke til i påsken, håper du snart får en hel, god natts søvn!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #11 Skrevet 28. mars 2007 Melkebaren; en uke?! Flott, for det er det jo i dag, så da satser vi på snill og finfin baby i morgen! Ble søvnmønsteret hennes det samme som før vaksinen også? *optimist*
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #12 Skrevet 28. mars 2007 Tenker litt sånn jeg også, og jeg har jo hatt nattavvenning på henne, men har vært slapp og gitt pupp når jeg ikke har orket mer grin... Kjeeempesmart:p Her går det i flaske med vann for alle penga, ingen pupp å oppdrive! Jeg vil så gjerne at hun skal være"normal" igjen før jeg sender henne avgårde fredag til min (intetanende) venninne så ikke hun blir stående med hyl og flaskenekt:( Men nå har hun endelig sovnet... Sukk... Jeg får helt vondt jeg, stakkars liten:( Fikset pappaen det da?
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #14 Skrevet 28. mars 2007 *saaaavne Aga* Åh, du gir alltid så gode svar! Hittil har alle dine råd blitt fulgt og det med suksess:) Så fortsetter med det! Får sovet ut om morningene nå, Jens tar henne når han kommer fra jobb til hun skal ha den første luren. Fungerer kjempebra og jeg får hele dobbeltsenga heeelt for meg selv. Sover fremdeles ikke Ingeborg om natten?!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #15 Skrevet 28. mars 2007 Fliiiinke pappaen! Gi ham en klaps på skulderen fra meg;) (kan han gi Jens et "babies and sleep" kurs for dummies?! Hehe...)
Aga:-) Skrevet 28. mars 2007 #16 Skrevet 28. mars 2007 Saxvne Tillab også, blir koselig på trilletur! Unner og misunner deg den dobbeltsenga, deilig! Ingeborg er verdens beste unge, bortsett far dette med at hun på død&liv skal være våken om natta. Men men, sånn er hun. Vil ikke ha så mye mat, vil bare være våken, blid og god. Ikke sover hun mye på dagen heller. Heldigvis er hun blid som ei sol hele tiden, og da kan jo ikke jeg gå rundt å være sur?! Jaja, noen rynker fra eller til. Jeg har tenkt som så at jeg tåler nattevåk greit så lenge jeg slipper å bekymre meg om noe, og det gjør jeg nå (bortsett fra en del greier rundt de store slampene her i huset, er faen meg ikke helt greit med tenåringer heller altså....). Ting tar tid, men det blir jo som regel bra. Heldigvis! Send meg en sms neste gang du vil rusle en liten tur i byen, eller har lyst på en tur til nabokommunen din. Nå skal det soves, forhåpentligvis. Ønsker deg en god natt, håper vi ses snart:)
Septemberstjerna og Martine Skrevet 28. mars 2007 #18 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Snuppa mi (6mnd) reagerte veldig på vaksine nr 2, hun fikk begge sprøytene. Samme kvelden merket jeg ikke annet enn at hun var litt trøttere enn vanlig. Men dagen etter hadde hun høy feber og vondt i hele kroppen stakkar. Når jeg tok på henne hylte hun, og det er noe av det vondeste jeg har opplevd med henne! Hun hadde tydelig vondt i hele kroppen. Ga henne Paracet 1 gang, og på kvelden var hun feberfri. Jeg ringte forresten helsestasjonen for gode råd, og de skrev en rapport til Folkehelseinstituttet (tror jeg det var). Det var hittil rapportert om ett tilfelle til likt mitt. (Her i Kongsberg). Etter dette har hun vært tidvis mer sutrete enn vanlig, men hun fikk to tenner på to dager, så jeg tror det er årsaken til det. Ellers har hun begynt å våkne litt tidligere på morran ( i 5-6 tida), men jeg tenker at det kanskje har med alderen å gjøre. Så bra at tøtta di er flink med middagen da! Jeg har verdens mest kresne unge når det gjelder mat, tror jeg. Introduserte grøt ved 4 mnd, men det har aldri blitt noen suksess. Nå er det full nekt, hun vil bare ha puppen. Og jeg har prøvd alt jeg kan komme på, 5 forskjellige typer grøt, med og uten fruktpuré, før pupp, etter pupp.. Jeg kan ikke ramse opp alt, da vil innlegget bli milelangt. Snuppa veit veldig godt hva hun vil, og viser det veldig tydelig når det er noe hun ikke vil! Kan bare håpe på at det bedrer seg for deg (og meg?..) og krysser fingrene for at dagen i morgen blir den beste på lenge!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #19 Skrevet 28. mars 2007 septemberstjerna; Å jøss, det hørtes nesten ut som hun var første kvelden. Ringte legevakta jeg som sadet var heeeeeeelt normalt:( Og forøvrig høres Matine og Embla ganske like ut, bortsett fra at Embla spiser så godt som ALT hun:) Hehe... Har du forsøkt småfolk sin havregrøt også? Frem til den kom på bordet spiste hun ingenting annet enn pupp, bare spyttet det ut eller sprutet det overalt... Etter noen uker med den, går alt ned på høykant:) Håper jeg får anledning til å treffe dere smurfene en gang til i allefall før alle er tilbake i jobb!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 28. mars 2007 #20 Skrevet 28. mars 2007 Ja, vi må få til et Kbg/Drm treff en dag! Hmmm, nei den har jeg ikke prøvd. Har prøvd Hipp sin eple/pære, og resten er fra Nestle. Mais, Havre med ris, Havre med banan/aprikos, Hvete med frukt. Har også prøvd endel glass, pærepuré, puré med jordbær/banan/eple, potetmos med kalkun, grønnsaksmos og fruktmos med fiber. Men ingenting faller i smak. Eneste er når hun fikk den grøten med banan/aprikos, da ble hun helt vill og ville ha mer. Men det varte to-tre dager, så var det stopp. Samme med hvete med frukt, veldig begeistret i to dager, så var det brått stopp der også.
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #21 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har smakt på Nestlè og kjøper bare fruktbegrene jeg. Synes så myeav det smaker usj eller ingenting... Men er jo vanskelig å oppdrive noe annet også da... Du har virkelig prøvd "alt" du! Jøssameg. Men det kan jo høres ut som hun liker en variert meny?! Hva med middagsglass, spiser hun noen av de? Elendig mamma kjøper Holle en del og har god erfaring med det, de har mange forskjellige slag også, kanskje spørre henne om du kan få noen smaksprøver? Vanskelig det med mat... Pupp er liksom så enkelt! Hehe... Et fellestreff hadde vært kjempemoro! Hvis ikke gjør jeg bare som sist jeg,drar opp til dere:)
Septemberstjerna og Martine Skrevet 28. mars 2007 #22 Skrevet 28. mars 2007 Jeg skal kjøpe den havregrøten fra Småfolk, som et siste forsøk på en stund. Og kanskje stjele litt Holle fra Elendig mamma, hehe... Snakket med hs i dag, hun sa jeg kunne droppe grøten for en stund. Heller gi litt tillegg hvis snuppa virker utilpass. Så får jeg bare gi det en liten pause, kanskje hun har endret mening om et par-tre uker.. Vi (smurfemammaer) skal forresten "ut på byen" (I Kbg da..) den 20. april, hvis du vil være med på det!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #23 Skrevet 28. mars 2007 Åååå, bytur!!! Det skal jeg se om jeg får til:) Skal egentlig reise til DK 16 april, men er invitert i 60årslag og noe greier som jeg synes vi bør få med oss... Så er jeg hjemme så kommer jeg! *woohooo* Lykke til med matprøvingen da. Kan jo hende hun ikke er helt klar ennå, ikke umulig det. Blir spennende å se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå