*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Hei Lone!! Jeg så at du var innom her nå c;) Hvordan går det med deg? Mener at jeg leste for noen dager siden at "vannstanden" var noenlunde bra og at det fortsatt gikk greit med lillebror. Men hvordan går det ellers da? må du bli på sykehuset ut tiden til fødsel, eller er det håp om litt perm hjemme hos barna dine? Uansett så vil jeg ønske deg lykke til!! og jeg synes du er kjempetøff som har klart å holde på lillegutt så lenge :-)
Lone35 =0) Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Hei Jumanji =0) Så koselig med egen tråd! Joda jeg er fremdeles innlagt jeg, med tilholdssted på pasienthotellet. -Du tok ordene ut av munnen min da du nevnte perm. -Jeg har jo tenkt å spørre om perm fra mandag, men sambo er redd det skal skje noe. Det er påske og mange av hans slektninger kommer til bygda i påska. Og da tror han at det vil bli så mye mas at fødselen starter, så han er meget skeptisk. Jeg er 29+2 i dag, og mandag er jeg 30+0. lekkasjen min er jo ganske stabil da. jeg kan lekke bare littegrann i flere dager, før det kommer en dusj, så lekker det lite igjen og så en dusj. Det er akkurat som om det er et hull langt oppe som renner over når det produseres vann over dette hullet. Og min teori kunne være riktig sa jordmor. Det er jo tross alt en fostervannsprøve som laget denne lekkasjen. Jeg er tett ellers. Ja nå har vi ikke så lang tid før fødsel. Du har termin 11 dager før meg ser jeg. De har sagt uke 34 til meg, dvs fra 30/4 - men jeg tror at tilstanden min er så stabil at de kommer til å la meg gå lenger. Vannstanden har vært minimum 46 og 47mm de siste to gangene. Jeg er ukentlig inn til UL og alt ser bra ut. Organene utvikler seg normalt, og Lillebror er 10% over snitt i vekt! =0) Dvs ca 1400 g nå. De vektkurvene de har på sykehuset er annerledes enn de her på Bim. Håper formen din er bra og at nurket har det godt inni magen din. Jeg skal fortsette på genseren til Lillebror jeg nå. Strikking er god hjelp til å få tankene over på noe annet. mange klemmer Lone
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 Hva fint at alt fortsatt er bra da!!, Jeg synes bare så forferdelig synd på deg som må tilbringe så stor del av graviditeten på pasienthotellet:( Det hadde nok vært veldig fint med litt perm hjemme hos dine, men som du sier, det kan nok bli litt mye mas med slektsbesøk og det hele? Du får prøve å luske deg hjem noen dager senere i påsken, når du kun har gubben og barna hjemme som kan stelle godt med mammaen sin Babyen min er superaktiv, og virker i fin form ja..hehe Selv har jeg det egentlig bare bra, men jeg blir litt sliten av plagsomme kynnere og BL, men ellers er alt ok! Du får kose deg videre med strikkingen da, (lillebror kommer vel til å ha en hel kolleksjon av hjemmestrikket tøy ettervart...hih) Skjønner veldig godt at det kan være greit å få tankene bort litt innimellom ja! Ønsker deg en god påske!! og sender over noen trøsteklemmer!!
liliana Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Hei Har også fulgt bittelitt med på historien din. Kan ikke akkurat si at jeg misunner deg. Synes du er kjempetøff! Blir jeg rørt når jeg leser om den omtenksomme samboeren din. Ikke alle som har det slik. Strikking synes jeg også er et fint tidsfordriv. Har funnet en side på internett med mange lekre oppskrifter til stor og liten. Her har du linken. http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php Jeg har ei jente fra før og må passe på at ikke bare lillebroren blir husket på. Nå har jeg strikket skjerf, genser og lue. Snart ferdig med ene beinet på buksa. I tillegg har jeg strikket et par helsetepper. Hva med deg?
Lone35 =0) Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Hei Liliana: Jeg har hittil strikket genser og bukse (sett) str 6 mnd, jakke (str 9 mnd som ikke er montert pga mangel på symaskin...), og nå holder jeg på med genser str 6 mnd. Kanskje strikker jeg bukse til genseren også. Får se. Må jo bruke opp garnet. =0) Et teppe var en god ide', men da må jeg kjøpe nytt garn og andre pinner, for du brukewr vel lange strømpepinner på teppe eller? Jeg skal jammen gå inn på garnstudio.com og se hvilke oppskrifter de har. jeg har ikke skriver her, men kan kanskje spørre i resepsjonen.. Jeg er kjempeglad for all responsen jeg får. Samtidig prøver jeg å formidle mine erfaringer videre til andre som kommer i samme situasjon. jeg har nå gått snart i 12 uker med lekkasje - så det kan gå bra. Viktig å få frem det til andre som fortviler like mye som jeg har gjort. -Nei, humøret har ikke vært på topp hele tiden. mange nedturer. Men sakte men sikkert så vokser optimismen også ved besøk og positive resultater på UL og for hver uke man når. Verst av alt er jo ungene hjemme. men de prøver å besøke meg så ofte de klarer. Og den siste uka har de ligget over to ganger til meg. Og det har vært opptur må jeg si. Masse klemmer fra Lone
liliana Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Jeg brukte rundpinne jeg - str 6. Det første strikket jeg rett og vrangt annenhver gang. Det første brukte jeg 4 nøster på og latteren satt rimelig løst da jeg tok det ut av maskina. Over en meter på ene sida. På det andre strikket jeg kun rett med to nøster og fikk en ok str som erstatning for dyne når det er som varmest om sommeren. Et lite tips - du kan jo legge en strikkoppskrift du liker som bokmerke. Jeg brukte også Excel da jeg ønsket andre farger enn det som ble brukt i oppskrifta på mønsteret i settet jeg strikker. Så koslig at barna får komme og sove over :-). De savner nok mammaen sin rimelig mye. Det er sikkert ikke like lett for dem når mamma ikke kan være hjemme. Ei heller for samboeren din tenker jeg. Mannen min er utenlands på jobb. I går startet jeg på 29. uke og sendte en link til ham med siden fra BIM. Fikk til svar at han savnet oss like mye. Når det gjelder erfaring fra andre, så skjønner jeg hva du mener. Jeg har tidligere blogget om mine erfaringer, men da om et helt annet tema. Har dagen din vært fin?
Lone35 =0) Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 Hei igjen Takk for ytterligere tips om strikking. Men jeg strikker ikke på maskin jeg da. -Gjør du? Jukser du he he..Dynestr til bebiser er 60x80cm og 80x100 så det er kanskje mål å holde seg til? -Men om det ble over en meter så passer det jo i senga da. Det minste er jo vognstr. Hvilket garn brukte du? Ull eller bomull? Jeg håper jeg får komme hjem mandag ettermiddag på perm. Skal etter planene i begravelse på tirsdag. Får høre med legen på mandag etter Ul og andre undersøkelser jeg pleier å ta mandager. Er så spent på om jeg får dra hjem. Klem Lone
liliana Skrevet 30. mars 2007 #8 Skrevet 30. mars 2007 Hei Lone Bare hyggelig å komme med litt tips. Ellers har jeg et lite problem og det er når jeg strikker noe på fem pinner. I pinneskiftet får jeg det aldri tett. Har prøvd å holde strikkepinnen både over og under når jeg strikker men det er like ille hele tiden... Nei, jeg bruker nok ikke maskin. Excel brukte jeg bare fordi jeg ville se fargene i forhold til hverandre siden jeg bruker andre farger enn i oppskriften. Fyller inn farge i firkantene for å se hvordan det blir. Forøvrig mikser og matcher jeg alt som det passer meg. Endrer litt på farger her og der og velger løsninger jeg synes passer bedre for meg. Blant annet har jeg knapper på skuldrene i stedet for glidelås i halsen i genseren. Ja du har helt rett i størrelsene :-). Mannen er også i ferd med å lære seg de. Han er jo helt blank. Nå har han vært på jobb i Aberdeen. Handlet med hjem til den nyfødte. For 20 pund fikk han 14 kortermede bodyer (0-3mnd + 3-6 mnd), ei tynn bukse, olabukse + litt annet småtteri. Jeg regner med at jeg får fart på pinnene de siste ukene da jeg skal gå hjemme også. Synes du er flink som lager litt til den lille. Det er jo så koslig med noe en har laget sjøl. Så godt å høre at du muligens skal få komme hjem på perm. Man slapper av på en helt annen måte hjemme enn borte. Krysser fingrene for at det går i orden :-).
Lone35 =0) Skrevet 30. mars 2007 #9 Skrevet 30. mars 2007 Hei igjen Ja sikkert lurt å legge inn oppskriften på excel. Men det har jeg aldri prøvd, så jeg vet ikke hvordan det blir. Skal gå inn på garnstudio nå og se..... P.S Lurer på om du får brukt alle de 14 kortermede bodyene i samme str...? he he
liliana Skrevet 31. mars 2007 #10 Skrevet 31. mars 2007 Hehe - neppe. Men det er jo 7 kortermede bodyer i samme str. Det var så billig at vi ikke kunne slå det fra oss siden det er umulig å vite hva vi får av andre. Svogern min sa det på denne måten: "Du trenger egentlig ikke vaske de med den prisen". Uansett - fant en skikkelig fin vippestol på tilbud i dag. Er helt håpløst å gå å kikke litt. Vi finner alltid noe vi liker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå