groma80 Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Jeg skal ta fly alene med lillegull på 7,5 mnd i morgen for første gang. Lurer på noen småting som kansje noen av dere kan svare på? Jeg må trille med bagvogna til bussholdeplassen, regner med jeg får med den på bussen. Legge den sammen ev. Men den må vel sendes som spesialbaggasje? (på flyet) Er det noe frist/tid før avgang en må sjekke inn det? Må man sjekke inn vanlig baggasje først? Koster det noe å sende spesialbagasje? Må man si fra om det på forhånd? Må man ha med noe spesiet til å pakke den inn i selv? Oj oj, mange spørsmål, håper noen kan svare!
Tiddelidu Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Vi sendte vogna som spesialbaggasje. Sjekket inn kofferter først, så egen skranke for spesialbaggasjen. Kostet ingenting, og vi fikk plastikk å pakke den inn i. Noen har med egen bobleplast som surres rundt vogna før plasten. Vi sa ikke i fra på forhånd, bare spurte i innsjekkinga hvor skranken for spesialbaggasje var. Ta vare på plasten du får på flyplassen, ikke sikkert du får en til hvis du skal til utlandet.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Vet ikke om du vet det,men nå må du ha pass for å fly innelands også,også på barnet.Det er ikke så lenge siden dette trådde i kraft,så jeg tenkte bare jeg ville si det.Synes det er idioti,men slik er det nå en gang.
groma80 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2007 ok, takk for svar. blir bagen og understellet pakket hver for seg foresten?
Mathias`mamma Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Vi kom hjem fra syden i går og gutten min er like gammel som din. vet ikke om det er forskjell på innenlands og utenlandsreiser med rutiner på vogn men slik ble det gjort md oss: Etter vi sjekket inn som vanlig, ble vi vist til en egen skranke rett ved hvor de pakket inn vognen i en spesiell pose vi fikk der, og den ble merket. Måtte vise passet og boarding kort og det var det. Vi måtte ikke gi beskjed på forhånd eller sende den som spesialbagasje. Veldig enkelt, og de var flinke til å forklare og hjelpe oss der. Lykke til. Flyturen gikk overraskende bra for jr. Litt sent nå kanskje, men rekker du apoteket i morgen anbefaler jeg deg å kjøpe øreproppene "earplanes" til gutten din for lufttrykket. De finnes egentlig bare for barn over 1 år, mn de funket på gutten min likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå