SpiseLise Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Har funnet en yoghurt fra Litago som er laktoseredusert. Kan hun få et helt beger hver gang, eller må vi begrense det med tanke på allergi? HS sa hun kunne få litt yoghurt fra 6 mnd, men jeg glemte jo selvfølgelig å spørre nærmere. Hadde det ikke vært for at hun elsker det, hadde det jo ikke vært så nøye;-)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 her går det som regel i en om dagen.. eller anna vær.. men ikke vanli youghurt men sånn man får kjøpt t babya..
Murmeline Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Dette er det tydeligvis delte meninger om. Vet at enkelte sier at det er ok med litt yoghurt fra 6mnd (da er det snakk om et par skjeer, se feks temasider her på dib). Men statens anbefaler å vente til nærmere året: http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1019__1971a.pdf sjekk nederst på side 40
SpiseLise Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2007 Takk for svar. Husker du hva den yoghurten heter? Er det den som er i sånne små begre? Da tror jeg i såfall jeg har sett den i butikken. Og burde jeg la være å gi henne mer av den fra Litago? Mange spm her, men jeg vil jo ikke prakke laktoseintoleranse på stakkars jenta:-/
SpiseLise Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2007 Sier du det ja? Skal se på det nå. Det var i såfall synd, hun synes jo det er så godt... Takk for tips!
Eliise Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Jeg gir kun små doser til mi på 9 mnd... Har og fått med meg at de sier det er greit fra 6 mnd, men velger å gi litt, og se ann hvordan hun reagerer på det. Jeg blir nok ikke å gi fult beger med yoghurt før hun nærmer seg året. Selv om hun elsker det hun og. Lar henne som regel smake litt av min "vanlige" (er jo så mange forskjellige nå for tiden) yoghurt jeg da... Men jeg tror ikke ungene dør selv om de får melkeprodukter. Leste nylig i en 30 år gammel barnebok som ANBEFALTE 5 dl H-melk i døgnet fra 6 mnd!!! Sier jo litt om hvor mye nytt de har funnet ut siden den gang...
SpiseLise Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2007 Får ikke åpnet den linken jeg fikk av deg, det kommer bare opp en feilmelding. Husker du hovedtrekkene av det som står der? Skal sjekke om det står noe på temasidene.
SpiseLise Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2007 Hahaha, ja det var nok andre tider:-) Moren til en venninne fortalte om en dame som ga sild til alle barna sine fra de var 3 uker, og damen kunne ikke forstå hvorfor ikke alle gjorde det. Barna ble jo så mette og gode. Nå har "barna" hennes blitt voksne, og alle har dårlige mager... Ok, konklusjonen blir da at det er like greit å ikke gi henne noe yoghurt ennå. Hun blir jo bare sint hvis vi tar fra henne før hun er mett. Da venter vi heller til hun trygt kan spise så mye hun vil:-)
Eliise Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Ja... Hun blir litt småforbanna her og, hehe... HYLER når hun ikke får mere! Men synes det er greit å la henne smake forkjellige ting jeg da.. Hun får smake på stort sett alt vi spiser... Men så spiser ikke vi så mye "rart" heller da =)
SpiseLise Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2007 Jo, helt enig med deg der egentlig... Er bare så i tvil om hva hun kan og ikke kan spise, hva man skal unngå rett og slett. Fant litt info på de temasidene her inne, men det skal godt gjøres å lage mat uten spor av noen av de ingrediensene de nevner.
Blomman Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 les her du ;-) http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1019__1971a.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå