Gå til innhold

hva gjør dere om poden gråter??


mammasgojente

Anbefalte innlegg

var på barseltreff her om dagen og så slo den ene seg litt i hodet da den ramlet.. ikke noe alvorlig, men mamma løftet opp og holdt den inntil seg og snakket trøstende og den vesle skrek bare mer og mer...

 

da slo det med at når emma slår seg så sier jeg noe slikt som "nei men det var da ikke så farlig", og så snur jeg henne og setter henne i en annen stilling eller prøver å avlede oppmerskomheten og hun stopper alltid med en gang...

 

hva gjør dere??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man ser veldig fort om "ulykken" er ille eller ikke. Jeg gjør som deg dersom jeg ser at hun ikke har slått seg, men kanskje bare ble litt forfjamset. De er veldig lette å avlede, så å finne frem en ny leke eller noe fungerer ofte fint. Av og til merker jeg på snuppa at hvis hun dulter litt bort i noe, ser hun på meg før hun evt begynner å gråte. Hvis jeg ikke sier noe til henne, fortsetter hun bare videre med det hun gjør, men hvis jeg sier "neimen uff da lille venn", eller noe sånt, begynner hun ofte å gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med sovepus... Dersom det ser ut som om det bare var en liten dult, så forsøker jeg å avlede. Om det ser ut som om det virkelig gjorde vondt, så trøster jeg. Hender jo jeg tar feil, men dersom jeg forsøker å avlede og Karsten fortsatt gråter så trøster jeg litt først og så avleder jeg igjen... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun bare skvatt litt, så avleder jeg med noe morsomt. Men, hvis jeg tror hun har slått seg trøster jeg med en gang. Hører og ser forskjell heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her... hvis ho ikke har slått seg stort så avleder jeg.. men hvis ho har grunn til å gråte for å si det sånn så syns jeg ho skal få lov til det og få masse trøst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...