lille sjura Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Noen tips til hvordan vi skal få lillegutten til å ta sutten? Han misliker ikke å få den i munnen, men klarer jo ikke å holde på den alene!! Han er litt urolig så det hadde vært så utolig deilig om han kunne ha den å kose seg med!!!
DiddiDaddi Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Vi øvde ganske lenge før jenta vår klarte å holde sutten i munnen selv. Vi hjalp henne å holde den på plass i starten (bare holdt en finger lett på), og etterhvert skjønte hun poenget )
sprellemor Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Vi prøvde også det som foreslås i innlegget over. Men til slutt skjønte vi at det ikke nyttet. Hun har aldri vært interessert i sutt. Og nå er det ganske deilig for vi slipper avvenning. Men til å roe seg på kvelden (og om dagen i senga) har hun en løve som bare er et hode med firkantet stoff under og der hjørnene er knytt slik at det går an å sutte på dem. (Ikke så veldig lett å forklare). Men det blir vel til at hun må vennes av med den også en eller annen gang.
Bellen^2 Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Vi prøvde i flere uker og brukte alle triksene jeg fikk her inne (prøvde forskjellige typer smokker, koke den i morsmelk, dyppe i sukkervann, swithe med puppen, etc.), men plutselig en dag så bare løsnet det for han. Til å begynne med så spyttet han den bare ut og holdt vi den inne så brakk han seg, så vi prøvde litt forsiktig i ny og ne. Jeg tror han rett og slett ikke var klar for smokken før det, så bare fortsett å prøv:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Vi har brukt "smokkholder" på begge våre barn.Det er rett og slett et elastisk sikleskjerf fra mex som vi llegger over smokken og bark skuldrene på babyen.Da holder det suttet på plass, og det er ikke fare for at det kveler barnet. Dette brukte vi i bilsetet, i vogna og i senga! Virkelig å anbefale!!
Nr 2. 31.01.10 Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 kan jo være smokketypen, har du prøvd den typen som heter trøst? den er kjempe bra,vi bruker den på vår datter hu ville bare ta den, vet om flere også som har måtte bruke den typen tilslutt.du må bestille den på vitus apotek si du skal ha trøst smokk, halv måne formet. eller du kan bestille den på nett. http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=507685
ejiec++ Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 jeg skrev et innlegg for noen uker siden jeg også - med samme problem :-) Nå har hun ENDELIG begynt å godta smokken - etter seks ukers iherdig trening :-) Prøv å dyppe tuppen i maltekstrakt (bra for magen hans også), så kanskje han skjønner at han skal suge. Dette var jeg skeptisk til først, fordi jeg var redd hun skulle venne seg til den søte smaken, men helsesøster oppmuntret meg til å prøve - og det fungerte :-) Men de mister den jo ofte i starten, vanskelig å holde den i munnen. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå