Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en skjønn liten gutt på 1,5 mnd som på dagtid kun sover i vogn/bilstol i bevegelse, og på mammaen eller pappaen sin.... Når vi da legger han i vugga våkner han etter 3 - 4 minutter! Hvordan få dette til å ta en slutt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja si det.....Vi hadde det sånn de første 3 mnd vi også. Kul umulig å få henne til å sove alene. Hun sov i senga sammen med oss til hun var 5 mnd også. Men det er bare å prøve med jevne mellomrom for de blir modne for å sove alene etterhvert. Tror rett og slett enkelte unger trenger litt ekstra kroppskontakt i starten. Hjelper det ikke å rugge på vogga når du legger han nedi heller? Anbefaler deg å lese litt om soving, feks Nina Misværs bok Sove hele natten eller Elisabeth Pantleys The no cry sleep solution. Mange fine tips der til nybegynnere. Bøkene kjøpte jeg på bokkilden.no

Skrevet

Huff, felles skjebne-felles trøst. Vi hadde det likedan med førstemann, bortsett fra at han sov på meg nattestid også. Trøsten er kanskje at det bedret seg veldig sakte, men fra 2 mnd. alder merket vi framgang. Før det prøvde vi mye. Noe som kan være verdt å prøve er å legge ham i bagen når han har sovnet, og sette på vifta over komfyren sånn at han hører suset fra den.

Skrevet

Glemte å si det: Husk at soving ikke er likt for nyfødte, større barn og voksne. Syklusene er forskjellige, og derfor bør man ikke tenke at barn sover som større barn nødvendigvis. HS sa også at det tar ca. 20 min mellom hver litt tyngre søvnfase for så små, så vent i 20 min. før du prøver å legge ham fra deg etter at han har sovnet. Ikke gå over disse minuttene så lenge heller for da kommer han i en lettere fase igjen.

Skrevet

Vi hadde også det sånn i starten. Leste et tips om å sjekke om de var i den tunge søvnfasen før en legger de i fra seg i starten: løft litt opp på ene armen til babyen, og faller den tungt ned uten at babyen rører seg, kan en legge over i vugga. Snuppa vår ble flinkere og flinkere til å sovne når hun bare ble eldre :o) Det går seg nok til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...