juliogdesember Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 vi skal ikke ha flere. andre her som ikke ønsker flere barn? vi møter ingen forståelse for den avgjørelsen vi har tatt. masse diskusjon om bortskjemte enebarn, ensomt osv. ja lista er lang. er bare så innmari lei nå at alle skal legge seg opp i det. man må liksom ha to eller flere barn for å bli "akseptert".
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Vi har to barn, vil ha ett barn til. Men, har full forståelse for de som bare vil ha ett barn, jeg. Har ei venninne med datter på to år, de vil ikke ha flere. Synes det er litt synd at man "må" ha to barn, helst enda flere for at man skal være normal. Barn blir jo bortskjemte enten de er ett eller har masse søsken tror jeg, kommer ann på foreldrene:-) Kos dere med den dere har dere:-)
camilla^ Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Vi skal ikke ha flere barn, selv om jeg har to og min mann har to er det ikke alle som skjønner at vi vil gi oss. At vi ikke vil få ett felles barn osv. Men saken er vedtatt, og det blir heldigvis ikke vurdert engang med flere barn. For den båten har seilt for lenge siden. Han kan ikke få lengre, og jeg vil ikke gå gravid igjen.
2jenter04og06 Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Ja, er det ikke dumt at alle skal legg seg opp i de valgene man tar...!? Jeg har to små jenter (2 år og 2 mnd + 6 mnd). Vi får også hør HELE tide at vi skal vel få nummer 3 -gutten... Blir utrolig lei. Har sagt at vi bare ønsker 2 barn. Vår familie er komplett. Du må bare si i fra til alle som maser at dere ønsker bare ett barn. Alle trenger i være A4-familie...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Syns det er rart hva folk tillater seg å si om andres valg, ja. Om man får ett barn eller fem, får være opp til den enkelte. Er vokst opp med 3 søsken selv, men det er ikke sikkert jeg og min mann får flere enn vårt ene barn, det vil tiden og våre valg vise. Tror ikke folk tenker seg særlig om før de sier slikt. Har tatt meg selv i å spørre venninner som har f.eks to barn, om de ikke skal ha en til...men det pleier å være mer en venninneprat der vi snakker om livsvalg og hvor lett/vanskelig det kan være med så og så mange barn i familien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå