Phiphi Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Vet det er normalt med høyere puls i svangerskapet og at stoffskifte øker med rundt 20 %, men hvordan ligger dere ann? Jeg har ofte puls på over 110, mens hvilepulsen ligger på rundt 80 (før jeg ble gravid var den 60..) Så nokså høy hvilepuls..... ofte litt hjertebank også
Raych Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Hvilepulsen min nå er 64, litt høyere enn når jeg ikke er gravid. Jeg har lavt stoffskifte, men tar tabletter for dette slik at det skal være regulert nå. Jeg har ofte hjertebank, både når jeg er gravid og ikke:) Det er visst ikke farlig i følge legene. Jeg får det spesielt hvis jeg har spist noe søtt, så jeg holder meg mest mulig unna søte ting på grunn av at jeg synes det er ubehagelig med hjertebanken.
krizzi Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Målt den to ganger hos legen, første gang ar den 116 andre gang var den 126:)
Phiphi Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2007 Hva sa legen din da? Jeg hadde 110 hos legen forrige gang og han mente det var for høyt.. Synes ikke det er så høyt jeg. Tok legen din noen videre blodprøver av deg (stoffskifte ) ?
krizzi Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Nei, hun sa at det var helt normalt for gravide....
Phiphi Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2007 Kanskje det bare er legen min som er litt hypokonder, fnis.. Ja, regner jo med at høyere puls er normalt i et svangerskap siden man får økt blodvolum og høyere stoffskifte.. Synes bare det er så ekkelt når legen blir bekymret..
ninen Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 aner ikke pulsen min, men får lett litt hjertebank når jeg ligger på sofaen på kvelden. D er litt ekkelt. Legen min har aldri målt puls på meg, er det vanlig å gjøre det på kontroller? Jeg kikker på lakris og d er ikke så bra for d er d lett å få hjertebank av..
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Jeg vet ikke helt hvor høy hvilepulsen min er, men da jeg skulle trene på SATS forrige lørdag og hadde pulsklokke og pulsbelte, så hadde pulsen min gått opp til 83% av makspuls av å gå opp trappa!!! Hehe, føler meg ikke særlig i form lenger nei...
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Husk at blodtrykk å puls er to forskjellige ting.. Det som vanligvis måles hos legen(og jordmor) i svangerskapet er blodtrykket... som feks ligger ca på 110/75 hos meg.. pulsen blir noe annet.. :-)
Gjest anouschka with Love Skrevet 30. mars 2007 #10 Skrevet 30. mars 2007 Min er 138/71, jevnt under graviditeten forløpig. Til vanlig 120/80.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå