Gå til innhold

hjelp meg,tilstoppede melkeganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er ikke veldig int. i puppen mer, så det har av og til gått veldig lang tid mellom hver gang jeg får "tømt" brystet og det kommer nesten ingenting når jeg prøver å pumpe ut. nå er jeg helt hard og kjempe vondt på den ene siden, det kommer nesten ikke ut melk der heller. hva kan jeg gjøre? har prøvd å massere lett, dusjen ol, men ikke noe fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg, så var det stort sett det å massere og samtidig håndmelke meg som hjalp. Èn gang hjalp ikke det heller. Men da så jeg at på den ene brystvorten var det en hvit "knopp". Når jeg stakk forsiktig borti den med en nål, stod melkespruten ut, og etter noen minutter var brystet mykt og ikke noe vondt lengre...

Skrevet

Ingen mulighet til å få gutten til å suge? Han er nok den som kan fjerne det mest effektivt.

Skrevet

han bare snur seg vekk når jeg legger han til brystet, har prøvd maange ganger. vanskelig siden det heller ikke går å pumpe det ut.

HI

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammel han er, men her har det funket å amme gående, gjerne opp og ned trappa, når hun har hatt nekt. Eller legg ham til når han sover/akkurat har sovet.

Skrevet

Dette problemet kjenner jeg svært godt til etter som jeg har konstante tette melkeganger omtrent... en av de første gangene endte det i brystbetennelse :-(

Jeg bruker varmeputer en god stund før utpumping - evnt. varm dusj. OG jeg har fått nesespray på resept for å øke utdrivingen. Det funker tror jeg! Hør med fastlegen din.

Så er min erfaring at det er mest effektivt å håndmelke... dette hadde jeg ikke særlig dreisen på i starten men nå går det kjempefint - øvelse gjør mester!! Evnt pumpe - men du kommer ikke like godt til med massasje av harde klumper el.

Jeg var litt redd for å ta for hardt i - men har oppdaget at man må klemme/stryke litt bestemt over kulene når det er varmt og melken renner...

Prøv ellers å pumpe el. melke ganske ofte... kanskje hver 3 time inntil melkegangene igjen er åpne. Det vil også noen ganger ta noen dager før problemet er løst - og av og til blir det litt ømt og hovent etterpå.

Lykke til!!! Jeg vet det er frustrerende og vondt! Det går snart over :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...