Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 ha melk.. >Bør jeg være bekymret?Han spiser bra ellers om dagen og får yoghurt og ost.(Han får biovit hver dag og tran+ jern noen ganger innimellom) . Ligger fint på vektkurven. Han fikk alltid melk til grøten sn på kvelden men nå er det umulig å få han til å drikke melk. Må han på død og liv ha melk? (snakker kumelk, mme har vi slutta med for tre fire måneder siden) Han eer forresten 14 månder. noen som har noen synspunkter på dette?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 litt utenom tema: fra gammelt av så sa de at "barn som ikke vil ha melk, tåler det ofte ikke heller" det stemmte både med min bror og min mann da de var små ellers så ville jeg heller vært god å gi han andre melkeprodukter, og gjerne prøve med kulturmelk ol i tillegg!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 kulturmelk har vi ikke prøvd da. det kan vi jo gjøre. Han er veldig glad i å smake på nye ting. Angående det du skrev om at barn som ikkevil ha mel ikke tåler det geller så tror jeg litt på det.. Jeg reagerer innimellom veldig på melk og mat som er laget av melk. (Må løpe på do) da bekymrer jeg meg ikke så veldig og så kan jeg jo prøve om en liten stund igjen TAKK FOR SVAR
Ranveig R Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Då guten vår fylte året og vi begynte med kumelk, nekta han plent. Eg tok det opp med helsesøster og ho sa at så lenge han åt ost og yoghurt og gjerne fekk i seg litt melk gjennom maten (graut, saus osv) trengte han ikkje noko meir. Etter eit par mnd begynte han å like det, og no drikk han som regel melk til brødmåltid. Har guten din jernmangel sidan han får tilskudd av det?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Neida.. han har ikke jernmangel.. men han er født 8 uke for tidlig. fikk jern hver dag fa 6 uker og ut første leveår. På HS sa de at han godt kunne få litt jern innimellom. vurdere å kutte det helt ut nå da. Han spiser jo vanlig norsk mat og masse leverpostei og kyllingpostei
Ranveig R Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Synest berre det var uvanleg, men då skjønar eg jo kvifor ) Har utviklinga hans vore bra mht den tidlege starten? (Unnskyld viss du synest eg snokar, synst berre det er spennande...)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 det har gått over all forventning Han har vel hengt litt etter motorisk, men har tatt det veldig igjen i det siste. han er en aktiv liten gutt som øver seg veldig på å for tida. ingen kan se han at han er for tidlig født ihvertfall.. tror ikke han er så lite i forhold til høyde og vekt lenger heller. på 1 årskontrollen i slutten av januar var han 75 cm lang og veide 9270. Det var visst normalt sa helsesøster. Da han ble født veide han 1729 og va 43 lang.
Ranveig R Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Så bra at han er aktiv og prøver på det som er vanskeleg då. Så lenge viljen er der så kjem ferdighetene etter kvart ) Det er ganske rart å høyre målene til guten din, då guten vår var 1 år var han berre littegranne større enn din (9500g og 78cm), mens han ved fødselen var 4440g og 54cm :-D Moro å sjå at det kan jevne seg sånn ut!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 vi pleier liksom å si til han :tenk at du som var så liten har blitt så stor det er rart det der ja.. men han har alltid spist veldig godt da. glad i mat. smaksporsjoner og sånn har liksom aldri funka noe særlig for oss og det har vært kjempespennede å følge utviklinga hans. nårgår han litt rundt her inne og er så stolt av seg selv. Dett får jeg jo til! Så blir han så ivrig og detter rett på rompa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå