Gå til innhold

dere som lager middag selv til babyene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke kjøtt bruker dere? har brukt kyllingfilet, men tenkte å variere litt. Hva m kjøttdeig uten salt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt kjøttdeig uten salt, og jeg har også brukt laks og ørret. Det er jo ikke kjøtt da, men..

Skrevet

Gul-gutt-leverpostei, den inneholder ikke melk.

Selv vil jeg vente med fisk pga allergi i fam. Hvertfall til hun er 1 år.

Ellers; har du sjekket barnemat.com?

Skrevet

Prinsessa mi er snart 11 måneder, og jeg har laget egen mat til henne siden hun var 6 måneder.. Nå kan hun spise omtren det samme som meg, bare litt mindre krydder (ikke salt untatt i smør og det som er ferdigkryddret i kjøttet) men hun elsker mat som "smaker litt". Bruker mye kylling og laks, men også kjøttkaker, svinekjøtt, oksekjøtt, pølse, leverpostei, tunfisk, fiskeboller og kjøttdeig. Det viktige er bare å mose/kværne det ordentlig og blande ut med masse grønnsaker så det blir mildt mot magen.

Lykke til med matlagningen! ;)

Skrevet

takk for forslag. Jenta mi er 8 mnd. Hvor mye kjøtt har dere i forhold til grønnsaker? Kjøper dere kjøtt i kjøttdisken eller? Er så usikker...-vil ikke gi henne noe som hun blir dårlig av:) Har hørt noe om å ikke steke til bebier... Hvor lenge koker man kjøttdeig f.eks.

Skrevet

Aner ikke koketid, men av en eller annen grunn popper "20min" opp i hodet mitt.. Men en god bolognese skal jo koke hvertfall en times tid, så gjør jo ikke noe å ta i litt;) Blir hvertfall ikke ødelagt..

Skrevet

Her i huset går det i fisk, leverpostei, makrell i tomat, oksekjøtt, kyllingfilet, skinkebiff og kjøttdeig for det meste:) Kjøper kjøttdeig uten salt, men noenganger kjøper jeg den med. Kjøper som regel vakumpakket kjøtt. Koker i vel 15-20min før jeg tar av og moser. Kjempepop! Han hater glassmat og er nå 10 mnd gammel:p

Skrevet

hvordan dele opp kjøttdeig før koking? Små biter - den går vel i oppløsning??

Skrevet

1 potet

30 gram kjøtt

30 gram grønnsaker

vann fra kraften

Til 6 mnd.

Lager for 10 dager

I dag brukte jeg prior kylling pølser til 5 glass

og svenske kylling kjøttboller til de 5 neste glassene.

Skrevet

men hva med krydderet i det da?

Skrevet

Kokte jo kjøttet.

Det er bare bitte lite salt i det.

Ikke noe annet enn det, har sjekket pakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...