kruta78 Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 hvilke kjøtt bruker dere? har brukt kyllingfilet, men tenkte å variere litt. Hva m kjøttdeig uten salt?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har brukt kjøttdeig uten salt, og jeg har også brukt laks og ørret. Det er jo ikke kjøtt da, men..
Murmeline Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Gul-gutt-leverpostei, den inneholder ikke melk. Selv vil jeg vente med fisk pga allergi i fam. Hvertfall til hun er 1 år. Ellers; har du sjekket barnemat.com?
*kaisa* Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Prinsessa mi er snart 11 måneder, og jeg har laget egen mat til henne siden hun var 6 måneder.. Nå kan hun spise omtren det samme som meg, bare litt mindre krydder (ikke salt untatt i smør og det som er ferdigkryddret i kjøttet) men hun elsker mat som "smaker litt". Bruker mye kylling og laks, men også kjøttkaker, svinekjøtt, oksekjøtt, pølse, leverpostei, tunfisk, fiskeboller og kjøttdeig. Det viktige er bare å mose/kværne det ordentlig og blande ut med masse grønnsaker så det blir mildt mot magen. Lykke til med matlagningen!
kruta78 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2007 takk for forslag. Jenta mi er 8 mnd. Hvor mye kjøtt har dere i forhold til grønnsaker? Kjøper dere kjøtt i kjøttdisken eller? Er så usikker...-vil ikke gi henne noe som hun blir dårlig av:) Har hørt noe om å ikke steke til bebier... Hvor lenge koker man kjøttdeig f.eks.
Murmeline Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Aner ikke koketid, men av en eller annen grunn popper "20min" opp i hodet mitt.. Men en god bolognese skal jo koke hvertfall en times tid, så gjør jo ikke noe å ta i litt;) Blir hvertfall ikke ødelagt..
Moonit Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Her i huset går det i fisk, leverpostei, makrell i tomat, oksekjøtt, kyllingfilet, skinkebiff og kjøttdeig for det meste:) Kjøper kjøttdeig uten salt, men noenganger kjøper jeg den med. Kjøper som regel vakumpakket kjøtt. Koker i vel 15-20min før jeg tar av og moser. Kjempepop! Han hater glassmat og er nå 10 mnd gammel:p
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 hvordan dele opp kjøttdeig før koking? Små biter - den går vel i oppløsning??
energica Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 1 potet 30 gram kjøtt 30 gram grønnsaker vann fra kraften Til 6 mnd. Lager for 10 dager I dag brukte jeg prior kylling pølser til 5 glass og svenske kylling kjøttboller til de 5 neste glassene.
energica Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 Kokte jo kjøttet. Det er bare bitte lite salt i det. Ikke noe annet enn det, har sjekket pakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå