Marius06 + tvillinger Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Marius har vært en drøm å legge fra han var 4 måneder. Har bare lagt han i senga si, kanskje vært innom rommet hans og dyttet i smokken en gang (som regel slipper jeg dette også) og så sovner han helt på egen hånd. Men, så den siste uken har han begynt å tulle. Nå vil han ikke sove på dagen og absolutt ikke på kvelden. Dette er utrolig frustrerende. Jeg leste i en bok i stad at søvnmønsteret kunne bli urolig mellom 7 og 9 måneder pga separasjonsangsten som de gjerne gjennomgår nå. I dag brukte vi "bare" en time på å få han til å sovne. Det er hyl og skrik hele tiden. Jeg løper selvfølgelig inn og ut av soverommet for å roe han ned. Men, så fort jeg går ut av rommet er det hyl igjen. hjelper ikke å sitte der inne sammen med han, for da vil han ihvertfall ikke sove. Jeg var fast bestemt på ikke å ta han opp igjen i dag, for jeg har "tapt" kampen hver dag i nesten en uke nå. Han lærer jo utrolig fort, så i dag hadde jeg bestemt meg for å stå løpet ut. Jeg vet jo at det er ikke noe som plager han, for det skal jo ingen ting til for at han smiler igjen.... huff, ble langt dette her, men det jeg lurer på er om flere har vært borti dette? Og i så tilfelle, har dere noen gode råd???
Guttemamma til tusen :) Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 er han i et nytt utviklingsstadie?? min har vært sånn et par netter når han har "hoppt opp" et stadie: -når han lærte å snu seg over på magen -når han lærte å krabbe -reise seg -lærte å gå.... han har somregel vært urolig et par netter før han lærte seg noe nytt...så har han roa seg når det er i boks:o) du ser ikke tegn på at har noe nytt han strever med å mestre??
Marius06 + tvillinger Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 krabbingen har plutselig begynt å gå kjempebra. Nå farer han bortover gulvet som en "rakett" Men, han har begynt å ville reise seg, men ramler jo selvfølgelig overende i ett kjør. Så det måtte i så tilfelle være det..... Han har ikke fått tenner ennå,men kan liksom ikke skjønne at det er noen grunn til å hylskrike så fort han blir lagt ned liksom..... men, alt går i perioder har jeg i hverfall lært etter å ha fått barn. Stadig nye utfordringer
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Sliter med akkurat det samme. Jenta mi (10mnd) er sinnsykt "mammadalt", og skriker så raskt jeg beveger meg ut av rommet. Hun sover nesten ikke på dagen lenger, i går sov hun ikke mellom 09.30 og 18.30. Blir så frustrert, føler jo at jeg skader ungen min på et vis. Tror rett og slett bare det er noe de fleste går igjennom.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 jepp stemmer det:o) jeg holder en knapp på at det er den reisinga han "grubbler på" når han skal legges... bare tenk deg selv om det er noe du ikke helt får til, så klør det litt i fingrene når du legger deg, og adrenalinet gjerne er et par nivåer høyere?? Det er nok slik med våre små også..bare deres milepæler er myyye større enn det våre er, og dermed kiler det nok lit mere i magen deres når det er noe nytt de ønsker å få til:o)
Marius06 + tvillinger Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2007 "godt" å høre at vi er flere. Sannelig ikke godt å vite hva man skal gjøre. Man vil jo bare det beste for barna våre. Merker også at det har blitt værre nå etter vi stilte klokken. Nå sover han plutselig til 8 i stedet for 7. Og det er jo så lyst på kvelden nå at det er jo ikke så lett for de å skjønne at nå er det natt.... Men, det går vel over en gang...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Har en slik periode vi også nå, lillemor er 9 mnd. Men her er det tenner på gang og hun reiser seg overalt (men kommer ikke ned igjen). Vi hadde det sånn rundt 4-5 mnd også og da var det krabbinga hun pønsket på tror jeg for det var da hun begynte å trekke bena under seg. Så godt å høre at det er flere som har det sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå