Gå til innhold

Flere enn Marius som plutselig ikke vil sove????? Frustrert mor her.....


Marius06 + tvillinger

Anbefalte innlegg

Marius har vært en drøm å legge fra han var 4 måneder. Har bare lagt han i senga si, kanskje vært innom rommet hans og dyttet i smokken en gang (som regel slipper jeg dette også) og så sovner han helt på egen hånd. Men, så den siste uken har han begynt å tulle. Nå vil han ikke sove på dagen og absolutt ikke på kvelden. Dette er utrolig frustrerende. Jeg leste i en bok i stad at søvnmønsteret kunne bli urolig mellom 7 og 9 måneder pga separasjonsangsten som de gjerne gjennomgår nå.

 

I dag brukte vi "bare" en time på å få han til å sovne. Det er hyl og skrik hele tiden. Jeg løper selvfølgelig inn og ut av soverommet for å roe han ned. Men, så fort jeg går ut av rommet er det hyl igjen. hjelper ikke å sitte der inne sammen med han, for da vil han ihvertfall ikke sove. Jeg var fast bestemt på ikke å ta han opp igjen i dag, for jeg har "tapt" kampen hver dag i nesten en uke nå. Han lærer jo utrolig fort, så i dag hadde jeg bestemt meg for å stå løpet ut. Jeg vet jo at det er ikke noe som plager han, for det skal jo ingen ting til for at han smiler igjen....

 

huff, ble langt dette her, men det jeg lurer på er om flere har vært borti dette? Og i så tilfelle, har dere noen gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår veldig godt frustrasjonen din, her har vi det ganske på samme måte. Selv om hun er supertrøtt når vi legger henne så skal hun absolutt ikke ligge, men reiser seg opp med en gang hun kommer ned i senga. Og sutrer / gråter. Hun har vært relativt grei å legge før, så vi er litt frustrerte nå, og vet ikke helt hva vi skal gjøre. Føles ikke godt å bare la henne gråte og gråte, så da tar vi henne heller opp og roer henne. Men jeg kjenner meg litt igjen i den følelsen av å ha "tapt" når vi tar henne opp.

 

Så - trenger noen råd vi og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er thomas også helt likt, godt jeg ikke er alene. vært en drøm å legge helt siden han var født til han begynt med tennene. holder på å få 4 tenner oppe så er vel det som er årsaken. han hyler så fort jeg legger han ned isenga,, hjelper heller ikke å være der skal bare opp å a ler han og smiler så kan jo ikke være så ille(er sikklig bløthjertet) helt grusomt å høre på. men må vel bare være hard, er vel det beste for oss alle. men sikklig slitsomt. han her spiser ikke heller om dagen så ikke alltid like lett.

hva syns dere om la di ligge å grøte. klarer liksom ikke det(hverfall ikke hylskrik) trenger virklig råd vi og, føler noen ganger at det e rmeg som gjør noe galt men haner jo blid som ei sol når vi tar han opp.

huff ikke lett

'ble langt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda har også vært slik i en stund, men jeg har funnet løsningen for oss. Jeg gir henne en liten leke som hun leker med til hun sovner. Jeg kan da gå ut av rommet, for da er hun for opptatt med leken til å bry seg med at jeg har forlatt rommet. Er hun skikkelig trøtt, sovner hun etter noen minutter. Hun høres kanskje ut som en drøm, syns jo selv det er litt rart at det ikke skulle mer til...

 

Håper det ikke høres ut som om jeg skryter, for det er det siste dere trenger å høre. Kanskje det kan hjelpe dere også??? Ofte må jeg også synge for henne, men de gangene hun er helt umulig og ingenting hjelper går jeg ut av rommet og lar henne klage litt før jeg går inn igjen. Når jeg går inn igjen til henne stryker jeg henne på magen og synger for henne. Vender hun hode mot en side, vet jeg at hun er klar for å sove. Hvis ikke går jeg ut igjen....blir frustrert jeg også, og da må jeg ut for å samle mot til å fortsette å prøve å få henne til å sove.

 

Lykke til med å finne en metode som fungerer for dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klompen vår har blitt vant til å bli bysset i søvn pga kolikk. men da den var over bestemte jeg meg for å ta et steg nærmere å sovne selv og begynte med å legge meg v siden av ham til han sovnet. dette gikk som en drøm i noen måneder men nå plutselig vrir han seg og skal rundt på magen. kommer han ikke rundt hylgriner han og blir helt umulig! samme hender også av og til når han våkner ¨på natta. har egentlig ikke så magne gode råd! men ville bare si at du ikke er alene!!!

så vi vet hva dere går gjennom!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, plutselig bare hyling og skriking når han blir lagt i senga. Men de sier det er bare en periode. I natt våkna han kl 04 og sovna ikke før han ble bysset i fanget mitt (har bestemt med for ikke å begynne med nattamming nå som det ikke har vært behov i flere måneder).

 

Han har jo vært syk, så det kan ha noe med det å gjøre at han har kommet ut av rytmen. Men merker også at han blir redd når jeg går ut av rommet av og til, det kommer en sånn spesiell type gråt da.

 

Tror nok at det går seg til etter ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...