Gå til innhold

Solist innslag i kirken


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vurderer "in my life", av The Beatles som solist innslag, eller muligens "Into my arms" av Nick Cave - skjønt jeg tror kanskje starten på den er litt for hard å svelge for kirken. Må høre med de hva vi kan få lov til.

 

Hva slags erfaringer har dere fra andre bryllup?

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til de sangene du nevner, så kan ikke hjelpe.. Håper noen andre kan... Vi skal ha "Yo raise me up" av Josh Groban og "Oppna din dørr" av Tommy Nilson...

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som er lov eller ei jeg... Men vi skal kanskje(litt uenighet her i heimen;) ha Nine Milion Bicycles med Katie Melua og Embrace Me med Karen Jo Fields:) Hvis vi finner noen til å synge da...*krysser fingre*

Skrevet

Jeg fant teksten på Nick Cave sangen på nettet, og syns egentlig den virker veldig fin - veldig ærlig, liksom.

 

Jeg er prest selv, og tenkte at hvis det var jeg som skulle vie dere, så hadde jeg syntes den sangen var fin, og den har litt innhold som jeg kunne knytte an til i talen.

 

Men teksten skal ihvertfall godkjennes av den presten som vier dere, så dere må snakke med han/henne. Håper dere møter en ålreit, imøtekommende person :)

Skrevet

JAAAAAAAAA! Hadde in my life som solistinnslag i mitt (vårt) eget bryllup, og den satt som et skudd! Gikk veldig bra og var veldig nydelig! Gråt som en klut der jeg satt, det er en av de vakreste sangene jeg vet! Teksten og melodien sammen er aldeles vakker. Den andre sangen du refererer til kjenner jeg dessverre ikke.

 

(sangen som ble spilt da vi var "feridg gift" var all you need is love-oppfostret på beatles, jeg:), det gikk nesten ille, jeg gråt sånn...)

 

Som du nok forstår, så hadde ikke presten noen innvendinger til dette. Nå hadde vi riktignok en utendørs kirkelig vielse, men jeg tror reglene uansett er mye det samme!

Skrevet

Hei,

tusen takk for svar dere.

 

Snart3barn: Nå ble jeg glad!!! Jeg tenkte på åpningstrofen som er "I don't believe in an interventionist God" - men allikevel er jo sangen en tale til Gud, er du ikke enig? Melodien er også utrolig fin.

 

brooklyn - preggers igjen: Vi har visst lik smak du og jeg! Så du hadde signert på en annen tråd hvor jeg hadde skrevet at vi skal ha "All you need is love" som utgangsmelodi :)

Vet at hvis vi har "In my life" så kommer jeg til å grine, får tårer i øynene og klump i halsen hver gang jeg hører den. Det gjør jeg forresten av Nick Cave sangen også...

 

Hvis det er mulig vil jeg ha begge to, så får jeg heller huske å ta med lommetørkle!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...