Gå til innhold

fragmin!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann er det flere som må sette fragmin sprøyter i magen her?

fikk vite det i dag at jeg må ta sprøyte hver dag til seks uker etter

fødselen.. ikke noe kjekt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

For meg holder det heldigvis å ta blodfortynnense pr tabletter, men hvis du går på forumet "kompliserte svangerskap" finner du flere innlegg ang dette. Bare ett tips :-)

Lykke til!

Skrevet

har du fått blodpropp eller? er d noe annet?

Skrevet

Jeg bruker Klexane -sprøyter. Samme greiene.....Blodfortynnende.Fikk en blodpropp i romjula.

Skrevet

Har satt fragminsprøyter leenge. Husker ikke helt når jeg startet, men i alle fall siden tidlig i 2. trimester.

Jeg har fått beskjed om at jeg må sette de 3 mnd. etter fødsel også (tror det var 3 mnd. de sa ja).

Har enda ikke fått blodpropp og håper det ikke kommer en snikende nå, kun 40 dager igjen til termin og da må det vel holde resten.

Føler meg litt som en nålepute hver morgen og ser litt ut som en sprøytemisbruker, men men.

Det går nok

Skrevet

litt satt ut : hvorfor tar du fragmin sprøyter da? har du større risiko enn oss andre får å få blodpropp?

Skrevet

Hallois!

Bruker også fragmin og har gått på det siden uke10 tror jeg (er i uke 33 nå)

Hadde flere blodpropper i høyre ben for ca et år siden, og er veldig glad for den oppfølgingen jeg får. Sa til legen på Ullevål at dersom det er en sprøyte som må til for at svangerskapet skal gå mer eller mindre uproblematisk, så får jeg bare ta den:)

Synes det går veldig greit jeg da:)

Skrevet

Hei! Jeg tar også Fragmin. I tillegg så tar jeg Albyl E, men skal bare ta de tablettene i en uke til (ut uke 35). Fragmin har jeg fått beskjed om å ta til og med jeg merker fødselen starter, i tilfelle jeg skal ta epidural, og det tar ca. 12 timer for Fragmin å være ute av kroppen. Trodde det var 6 dager etter fødsel som jeg måtte fortsette med sprøytene, men ble usikker nå som du skrev 6 uker. Får dobbeltsjekke med legen neste gang jeg er på sykehuset. Jeg tar blodfortynnende fordi jeg fikk påvist antifosfolipidsyndrom. Synes det er veldig ubehagelig å ta disse sprøytene, har tatt dem helt siden jeg oppdaget at jeg var gravid i uke 4++. Ikke bestandig lett å finne et sted å stikke, og så gjør det av og til vondt å sette sprøytene. Får masse blåmerker og "klumper" der hvor sprøytene er satt. Men, med tre aborter bak meg så gjør jeg nå hva som helst for at det skal gå bra denne gangen :-)

Skrevet

Halloen ninsoer.

Jeg har noe som heter leiden mutasjon. Dvs at blodet koagulerer raksere enn ellers og man har jo også større blodvolum i et svangerskap. Har flere i fam. som har hatt blodpropp, så det kun for å forebygge. Blir fulgt opp med ekstra UL slik at de forsikrer seg om at det ikke kommer noen blodpropp i morkaka og h*n vokser normalt.

Skrevet

Jeg går også på fragmin,pga tidligere blodpropp i magen. Har hatt 4 sa de siste årene(på rad) og fikk først når jeg begynte på dem, at man har lettere for å abortere når man har hatt blodpropp/økt blodpropptendens. Fint de ikke kunne si det før liksom,,,,grr. Men tar gjerne fragmin nå,så lenge det kan gjøre situasjonen bedre og tryggere for både nurket i magen og meg. Håper det går bra med dere alle sammen. Hører ikke til på 3 tri jeg,men måtte bare titte på dette innlegget,for jeg har ikke sett noen andre før nå,som går på fragmin . Er 20 fullgåtte uker nå..

Skrevet

Hei.Jeg bruker også fragmin,har leiden mutasjon.Har tatt sprøyter siden jeg var ca 5 mnd på vei,var mye plaget med blåmerker og klumper i starten ,men det går mye bedre nå.:)Skal gå på de til 6 uker etter fødselen.

Skrevet

6uker??? Jeg har fått beskjed om at jeg skal gå på Klexane i 6MÅNEDER etter fødsel...................Jer er arvelig belastet med blodpropp - protein s-mangel.

Skrevet

hei jeg er i uke 30. og er nettopp begynt med det.. de var legen på sykehuset som sa jeg måtte beynne med de. syns det er rart at ikke fast legen min har sagt noe. han vet at det er flere i fam min som har hatt blod propp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...