SommerBris Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Det holder å sende inn 3 mnd før? Hvor lang tid tar det før den er ferdigbehandlet? Noen som vet? Si det tar 1mnd, da har vi enda igjen 2 mnd før bryllupet. Bør holde det? Vet at den ikke skal være eldre enn 4 mnd, men tenkte kanskje at den må være klar en viss tid før bryllupet. (at den må være inne feks 1 mnd før man skal gifte seg) Takker for svar. Skal flytte derfor er det enklest for oss å vente litt...
lykkeligste Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 De regner to uker, men vi fikk den etter en! Og gifter oss om to uker;) WÆHh, kort tid igjen! Om dere flytter går det helt fint å sende inn 2mnd før. Vet hvordan det er.. Vil jo gjerne ha alt klart så fort som mulig!
SommerBris Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 Hei Tusen takk:) Og lykke til om 2uker, håper dere får en flott dag.
SommerBris Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2007 Jeg tenker jo på så mye rart... Hva er det de sjekker egentlig? Ingen av oss har jo vært gift før og ikke er vi i familie, hehe. Så det går vel i orden... Grubler på alt om dagen... Tenk om det står at det ikke går i orden, at vi ikke kan bli gift. Men sansynligheten for det er vel liten da vi begge er norske, ikke vært gift før og ikke er i familie..
rogaland81 Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Går det an å sende papirene for tidlig inn??? Jeg ville få det unnagjordt og sende dem for ett par måneder siden, og skal ikke gifte meg før i sommer. Det er jo over 4 måneder. Blir det ugyldig igjen da?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Mest sannsynlig ja. For attesten skal ikke være eldre enn 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Helt grønn jeg. Hva slags attest og hvor får jeg tak i den?
SommerBris Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. mars 2007 Her finner du det du trenger av attester. http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/andre/Skjema/2001/Blanketter-om-ekteskappartnerskap.html?id=437426 -for ekteskap -forlovere og evnt navnbytte
Anonym bruker Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Kanskje et dumt spørsmål... Men.. Vi har sendt inn alle diss skjemaene.. Men får man noe igjen? Attest? Dere snakker om behandlingstid.. Åssen vet dere at den er behandlet? Jeg forsto det som at vi skulle sendet de inn, og at det var menighets kontoret som fikk svar på de...
CB-BabyBoy Skrevet 4. april 2007 #10 Skrevet 4. april 2007 Du krysser av nederst på skjemaet om den skal sendes til vigsler eller til deg. Vi ble viet av HEF og fikk den sendt til oss- jeg tok en kopi og leverte originalen til viglser før vielsen. Så etter vielsen (en måned kanskje) så kommer den offisielle vigselsattesten som viser at dere er gift! Det er litt lengre behandlingstid på noen folkeregister/likningskontor og den øker spesielt på våren og om sommern siden det er mange som gifter seg mellom mai-august. Vi sendte inn vår + forlovererklæringene i begynnelsen av juni, fikk de i begynnelsen av juli og giftet oss i august.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #11 Skrevet 5. april 2007 Må ærlig innrømme at det husker jeg ikke hva vi krysset på, om vi i det hele tatt gjorde det.. Tror jeg må ringe over påska å høre, sånn i tilfelle... :-) Vi sendte de nemlig inn for veldig lenge siden.. I Februar ei gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå