Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva vi kan gjøre med kattetiss/dritt i blomsterbedd....og så har vi vært veldig plaga med at de går inn i garasjen og gjemmer seg....der gjør de jo selvsagt også fra seg...noe jeg kan gjøre for å få slutt på d...

takker for alle svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på det samme. Nabo kattene driter i beddene mine, veldig lite delikat!!!

Har fått noen halvhjerta råd og å legge peppper i beddet eller appelsinskall. Det eneste folk er 100% sikre på at hjelper er å sitte på lur med vannpistol eller hageslange, og spyle på utyskene når de prøver seg! Da har jeg i hvertfall noe og gjøre mens jeg går sykemeldt.

Skal jeg komme til deg og vokte garagen din når jeg har spyla ned de tre-fire kattene som elsker beddene mine?

Skrevet

det hadde vært veldig fint sarhann...

no dritt med de kattene...

men har hørt nå at det er et middel på dyrebutikken du kan få kjøpt...noe du strør utover som kattene hater lukta av...må bare få kjøpt det å prøvd det ut..

takk for svar

Skrevet

hørte at eddik var bra på det stedet de har do i hagen. skal prøve det selv sliter med altfor mange irriterende nabokatter som tror at hagen min er et offentlig toalett...

Skrevet

Jeg er veldig glad i katter, men hater når de driter i beddet mitt!!!! Kjøpte noe på plantasjen no som vi har stødd litt her å der, å det ser faktisk ut for det hjelper! Det stinker helt jævli syns no jeg...... Men er ikke giftig verken for dyr eller mennesker!

Mine katter likte det ivertfall IKKE.

Skrevet

Katt deg vekk(mener det er det den heter) er en spray du kan få kjøpt på dyrebutikker. Spray på og katten holder seg vekk. Garantert!!!!

Ellers så kan du bruke sort nykvernet pepper i beddene. Det er en lukt de overhode ikke klarer.

Skrevet

Hva du enn gjør - vask i alle fall ikke vegg med salmiakk, den duften er så lik kattens egen at den vil komme igjen og igjen til dette "offentlige toalett".

Katter liker ikke sitrus eller møllkuler (holder edderkoppen borte også). Sistnevnte lukter jo døden, men så lenge det er ute eller i garasje..

Har merket på min ene at hun bare *elsker* timian - så jeg plantet hennes egen litt unna mine som jeg nå holder i krukker. Deilig med timianduftende katt forresten..

Skrevet

Takk for tipse ang Timian, det må jeg få plantet, kansje katten min holder seg unna gressløkne. hehe, skjønner ikke helt at hun syns det er godt men men. Timian må jeg prøve :-))

Skrevet

Bare hyggelig :)

Til info har jeg to katter og den andre er ikke interessert - men siden din allerede er interessert i andre urter så kanskje..?

Skrevet

Tror uansett at det kan være bedre å få en katt som lukter Timian ( som har en utrolig god lukt) fremfor en katt med gressløk ånde, det er ikke noe godt. hehe

Skrevet

Du kan prøve med noe som heter "Get off", som selges i dyrebutikker, iallefall i garasjen, er kanskje vanskeligere å spraye dette ute i frisk luft. Dette er en lukt som kattene ikke liker. Andre navn på dette kan være; "Piss off" eller "urin off". Har inne katter selv og har ikke lagt merke til at det har vært noen i mine blomsterbed, men kan skjønne at det er kjempe irriterende.

Skrevet

Det er bare pusen min som spiser gressløk, :-) hun er utrolig påpasselig og jager andre katter som kommer inn på tomta vår. Hehe, er litt gøy å se på da. Men tenkte jeg skulle så kattegresss også slik at hun har det å tygge på også

Skrevet

Spiser hun ikke "vanlig gress" når hun er ute? Mine regelrett beiter - spesielt nå i røytesesongen :)

Skrevet

Hehe - eller kanskje det er grunnen til gressløkånden - hun liker gress med litt futt i :P

Skrevet

Joda, hun spiser gress også, men gressløken er favoritt, tror hun er litt inn i "sterk mat" hehe. Har funnet ut at hun ikke er helt normal på matfronten, hun synes hvitløksdressing er veldig godt(hun får det ikke, men hvis jeg har det på smørbrødet mitt så er hun på bordet før jeg får sukk for meg. Da vel og merke hvis jeg ikke sitter ved bordet. Da tigger hun som bare det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...