Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Sliter med treg mage og har ikke vært skikelig på do siden lørdag. Synes lillegullet har vært veldig rolig i går og i dag i forhold til hva jeg er vant med... Vet den ligger i seteleie og at den etterhvert kan få litt problemer med plass pga delt livmor, men det skal ikke være plassproblemer ennå så vidt jeg vet. Jeg kjenner liv altså,men det er veldig rolig der inne mot hva det har vært frem til nå. Er jeg i ferd med å bli hysterisk eller bør jeg ringe føden? Føler ikke helt selv at jeg skal ringe, men er så usikker på når jeg bør reagere... Skal til JM på fredag. Er 30+1 i dag. Noen anbefalinger? (har prøvd saft og sånn)
shayan_jente_04.04. Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 hm....du burde jo prøve å spise mer fiber for å få i gang maven....men jeg kn godt komme med et kjerringrår mot treg mave som er effektivt og som hjelper! dette gjør jeg både på meg selv og ungene når vi er veldig trege og når fiber inntaket ikke hjelper.... du tar altså og skjærer deg en bit eller strimle av såpe, (vanlig håndsåpe/hard) ikke flytende! også lager du den litt mindre enn en strikkpille og fører den inn i endetarmen! så venter du noen sek og du vil merke ganske kjapt at du må på do og "gjøre" fra deg. Dette er helt ufarlig! såpa irriterer endetarmen og sørger for at du for det "utbruddet". lykke til! fint om du kommer med tyilbake meldingom åssen det gikk!!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 takk for rådet.... vet ikke om jeg tør kjøre på med såpe der oppi akkurat. Hører du sier det er ufarlig men.... Har nå bedt sambo kjøpe med cultura etterpå og så drikker jeg MYE vann om dagen. Tror jeg har vært litt synder på væskeinntaket i det siste.... Tenkte jeg skal høre med JM på fredag om hun kan anbefale et eller annet lakserende når det ikke hjelper med vann og fiber....
gutt+jente+knøtt Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Prøv med lactulose/duphalac. Det virker smørende på tarmen og er helt trygt å bruke når du er gravid! Kjøpes på apoteket. Det har ihvertfall hjulpet meg masse. Og drikke mye vann og være i bevegelse:)
☆lillastjerne☆ Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Hvis man er usikker på om man skal ringe Føden, så gjør det!!!!!!! Bedre en gang for mye......
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2007 oki, tusen takk jenter:) Lillegullet har forøvrig våknet igjen nå og har vært i masse bevegelse i natt og på morgenkvisten:) Så den ville nok bare terge meg litt.... Tenkte jeg skal spørre JM i morgen om når jeg egentlig bør begynne å bekymre meg i forhold til bevegelser.... synes det er litt vanskelig å vite jeg:)
maiprins Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 hei maddemor med spire! for meg bruker det å bli action i magen når jeg spiser is eller drikker noe iskaldt drikke med isbiter........... jeg blir også litt engstelig når jeg ikke har merket noe bevegelse på en stund - men babyene begynner vel å få litt liten plass nå og rører vel ikke så mye på seg? Prøver bare å roe ned meg og deg............ ;-) men, for all del ring når du er engstelig! Det kommer jeg til å gjøre! Take care klem
maiprins Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 ops - leste ikke alt ........... ser at du merker mer bevegelse nå og det er bra! Vel, håper du fikk noen tips av meg likevel hilsen surrehue............ hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå