Gå til innhold

trenger seriøst hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen plass man kan hendvende seg hvis man har inkassogjeld til langt over ørene? Vet man kan kontakte hvert enkelt inkassoselskap å få ordnet en nedbet. plan, men når man har en gjeld på ca.50000,- er det ikke bare bare å skal bet når man har gjeld forskjellige plasser. er i tillegg nettopp gåttt ut i permisjon, så det er begrenset hvor mye penger jeg har. mitt største ønske her i livet er å få det hele ut av verden å bare få bet unna all inkassogjelden, å få begyne å leve på nytt. vil heller ikke spør fam. min om hjelp, pga de skal ikke vite om økonomiproblemene mine.. så hvis det er noen som har gode råd, så vær så snill å gi meg dem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

først og fremst må jeg si at dette er bare noe jeg tror og ikke vet

men jeg syns jeg har hørt om at noen har gått i banken..da har de betalt ned gjelden og ordnet en betalingsplan hos dem

du kan også gå til nav tror jeg

er ikke gøy å være i en slik situasjon...kjenner flere som har slitt med det samme

Skrevet

Jeg har også hørt at man kan få litt hjelp med å sette opp budsjett for husholdningen på sosialkontoret...det kan jo også være kjekt dersom du ikke er vant til å gjøre det fra før av. Jeg kjenner også flere som har/har hatt sånne problemer, ikke noe gøy!

Skrevet

Vi tok et stort lån og betalte alle de små lånene, så hadde vi kun den ene å betale på. Nedbetalingen blir jo som regel etter hvor mye penger du har råd til å betale:)

Skrevet

Hvis du er eier av en bolig kan du spørre om lån til nedbetaling av inkasso,men da tar banken pant i hus/leilgh etc.

Går du til sosialkontoret kan du få hjelp av en økonom ,der kan du da søke gjeldsærnæring.Det vil si at økonomen ta selv kontakt m inkassobyrådene og får samlet alt på en plass,da får du event ordnet en nedbetalings plan,slik at du event om 3 4 år er totalt gjeldfri og plettfri.Ta kontakt m sosialk før det blir værre.lykke til

Skrevet

hvor i all verden kan man få et lån når man er i en slik situasjon? ser ikke for meg at noen vil låne meg penger når de vet at man har inkassogjeld.. tyder jo på at jeg ikke er betalingsdyktig.. selv om jeg er det.. er så deppa pga dette..

Skrevet

Du burde vel kanskje heller gå en annen plass en et babyforum å snakke om sånne problemer. Jeg mener en plass du kan få litt bedre hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...