#Ariadne# Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 hvordan løser dere det i forhold til barna? Jeg er protestant og mannen min katolikk. Datteren vår er døpt protestantisk.
C&M&H Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Foreløpig har det ikke vært noe problem... jeg er ateist og han en litt frafallen kristen (hehe). Han var mer aktiv før, han sier at han fortsatt tror på Gud men han går aldri i kirken mer eller slikt. Jenta vår er bare to, så hun har ikke lært noe om relgion enda vi får se hva som skjer når hun blir større. Hun er ikke døpt, men jeg har sagt at pappan kan døpe henne i sin meighet i hjemlandet hvis han vil når vi drar dit. Det er kanskje litt lettere for oss siden jeg ikke har noen tro. Om det er noe som er viktig for han kan han få gjøre det siden jeg ikke tror på det uansett. Men jeg kommer til å fortelle dattra mi at jeg ikke tror på noen gud når hun blir eldre, så står hun fritt til å velge hva hun vil tro på selv. Jeg synes i grunnen det er "greit" med religion så lenge det ikke blir for fundamentalistisk og ekstremt.
Yana Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Vi har samme relgionene som dere, men våre barn er døpt katolsk fordi vi giftet oss katolsk. Men ingen av oss er aktive kirkegjengere eller konservative. Barna skal få velge selv. Katolsk dåp er gyldig om de en gang vil konfimere seg protestantisk. Jeg kan følge min mann i kirken og han meg. I mannen min sitt land er det ikke noe relgion som dominerer det er mange anemister, protestanter, katolikker og muslimer. Ekteskap mellom par med ulik religion er ikke uvanlig. Det folk ser på som rart er om en ikke tror på gud.
Mulatica Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Sånn har vi det også: Jeg tror ikke, og mannen min er katolikk, uten at han praktiserer så voldsomt. Datteren vår er ikke døpt. Hun skal få velge selv når hun blir større. Vi vurderte dåp når vi var på den Dominikanske republikk i høst, men det ble mye papirarbeid og obligatorisk dåpsundervisning. Hvis hun vil være med i kirken her eller der skal hun selvfølgelig få lov til det. Vi går forresten på småbarnssang i regi av Frelsesarmeen. Det er det mest religiøse innslaget i hennes liv så langt, og det er det jeg som tar henne med på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå