~mamma~ Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Har kjøpt nestle svisker til snuppa, men hun vil bare ha et par ts om gangen. På glasset står det at åpnet glass kan oppbevares i kjøleskap i 5 dager. På den tida har vi ikke brukt opp halve glasset en gang :-( Er det mulig å fryse ned svisesafta i små porsjoner?
selfangerkjerringa Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Lag heller selv - mer effektivt, billigere og mindre tilsetningsstoffer. Den kan du fryse i isbit-poser Så er det bare å ta opp ved behov.
~mamma~ Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 Hvordan gjør du det? Lager du mos av kokte svisker eller lager du saft som du ville gjort med andre bær/frukt?
Mooncake Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Kok steinfrie svisker til de er møre. Mos med stavmikser. Bruk noe av kokevannet til å spe ut med. Jeg fryser det eller kjøpe sviskesaft i isbitbrett, og når det er frosset, så legger jeg det i en boks..
Mammasin Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Det fungerer også bra å bare gi vannet som du har kokt en 5-10 svisker i i ca 15 min og så silt fra og avkjølt. Det blir ikke like kraftig da om du har behov for å prøve det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå