Gå til innhold

Hva er deres strikke prosjekt nå for tiden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

måtte ha en hvilepause fra babyteppet, så nå har jeg begynt på en liten babyjakke.

det er så mye jeg har lyst til å strikke, det er bare tiden som går altfor fort..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg har hadd en lang strikkepause fra teppet jeg holder på med,men har så smått begynt å strikke på det igjen.

Nå har jeg jo selvfølgelig fått lyst til å begynne å strikke babyklær også, og har fått tak i noen hefter jeg skal se på.

Hadde tenkt å strikke(hvis jeg får tid) ett sett nyfødtklær og noen større vinter/vårklær til julegaven vår som kommer heelt i begynnelsen av desember. :-):-)

Skrevet

Holder på med en genser til jenta mi, men bare MÅTTE begynne litt på et babyteppe. Klarte ikke å holde meg lenger..

Skrevet

Akkurat nå holder jeg på med ett teppe og en bukse i rillestrikk(den oppskriften du HI fikk). Etter dette skal jeg strikke noen par sokker, en bukse til, en genser og ett skjerf til meg selv.

Skrevet

så det ble lagt ut en oppskrift på enkle babysokker her inne, men jeg syns oppskriften var vanskelig å lese jeg. Sokkene var kjempefine, holdt seg på foten, men jeg må ha det inn med t skje tror jeg.

Skrevet

Jeg skjønte din oppskrift på sokker mphs, men ikke den første.... Gjorde du?

Ble til babysko hvis man brukte pinne nr 4 og dbl garn

Skrevet

Ska du vite alt..??

Har strikka masse små søte ullsoker (lester), ble lei. Holdt på å strikke raglan genser te eldste mann, men ble plutselig fri for garn :( Så nu har æ tatt for mæ å strikke i fersken farge te vesla , genser, bukse, lue, lester og votter (full pakke). Har også strikka ett lappeteppe som va meninga æ sku gi bort, men har bestemt mæ for å gi det bort te nån andre i stedet.. Så har æ nån myke herlige garnnøster liggende (snowflake) som æ tenkte å strikke helt enkelt kosepledd..

Ska sende en pakke med garn te svigermor, ho får ta sæ av det som e litt for innviklet for min del.. Og det blir ett helt rosa sett..

Skrevet

For øyeblikket holder jeg på med kofte til tulla her hjemme og som tog håndarbeid 8 sitter på toget 20 min til jobb 3 ganger i uka) strikker jeg lue som skal passe til den nye alleværsdressen hennes.

Skal på Nøstebarna etter påske for å kjøpe garn og strikke bukse og genser i rillestrikk. Men har problemer med å bestemme meg for hvilke farger jeg skla ha . skal strikke striper 4 farger.

Skrevet

Har fått søstra mi til å kjøpe garn til meg hos nøstebarn. Tente jeg skulle strikke voksejakke. Blir i mørkerosa. også har ho kjøpt rødt garn som jeg skal strikke ribb bukse av, så det blir mange prosjekter fremover i varmen :-)

Skrevet

Var det den jeg linket til?

http://mimounashobby.sprayblogg.no/200305121430_lettstrikkete_baysko.html

Jeg synes også den var litt innviklet, men det hjalp å tegne opp alt sammen på rutepapir. Jeg kan prøve å forklare for deg, om du vil.

Man strikker hele sokken i ett stykke, og begynner med langsiden av sålen (14m). Når du er ferdig med sålen er den på tilsammen 15 pinner. Den skal ikke felles av (det var her jeg satte meg fast...), isteden skal du øke med fem masker på samme pinne, slik at du har 19 m totalt. Etter det strikker du en skrå (tåen) og en rett side (hælen). Så lenge du klarer å holde orden på hvilken av sidene som skal være rett og hvilken som skal skrås, burde det gå veldig greit å strikke overdelen også. Hele sokken får omtrent denne formen:

______

|____...\

____|....|

|_......../

../.......\

..\ ___/

Et utrolig vakkert bilde, om jeg må få si det selv :P

De prikkete linjene er der bare for å få "hovedformen" riktig.

Litt knotete å sy den sammen, men det var fordi jeg brukte mørkt lilla garn og ikke er særlig flink til å sy strikkearbeider (har nettopp lært meg madrassting).

Skrevet

Jeg har ikke prøvd den oppskriften og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det.

Om eg skulle ha strikket de ville jeg sikkert strikket de som sko for som sokker tror jeg ikke de vil holde seg på foten uten sokkeskaft eller knyting.

Skrevet

Skal i allefall prøve og går det ikke så er jo ikke det noen krise :-)

Skrevet

driv på med en nydelig omslagsjakke i bomsulsgarn, første gang æ strikke i bomull, så d va litt spennende. åsså driv æ på me mitt 4.par selbuvotter.

så når æ e ferdig me dette skal æ starte på nøstebarnisine oppskrifter. de e hærlige.

Skrevet

Matros dress i str 80

Snart ferdig - har kragen igjen.

Etter den skal det strikkes en bunad i str 92.

Kan ta en titt på www.pia81.piczo.com ;)

Skrevet

Masse fnt du har laga:-)

Skrevet

Eg held på med bleiebukser (testar ut litt oppskrifter eg fekk frå sjeroks), men har lyst til å legge lista litt høgare. Veit jo ikkje om chiquitin er gut eller jente, så det er litt vanskelig å bestemme seg for kva eg skal starte med, og i kva farge. Nokre tips?

Heldigvis ferdig med babyteppe, det tok forever... Men lurer på å strikke eit mindre til vogna (la opp for mange masker på babyteppet, så det vart enormt!)

Skrevet

Du kan jo striikke en kjøredress eller todelt sett i ull som kan brukes til vinteren igjen.

Jeg har begynt på ei skjønn jakke, men jeg vet jo at de blir ei jente så sånn sett er det jo enklere med farger, men ulltøy er jo greit å ha i nøytrale farger

Skrevet

Jeg har nettopp gjort ferdig en nydelig babyomslagsjakke fra garnstudio. Nå skal jeg gjøre ferdig et alpaccateppe, som blir STORT. Det er koseteppe til voksne som skal på utstilling før sambo får det. Har også beynnt på et heklet babyteppe.

Skrevet

Har du bilde av alpacca teppet som du holder på å strikke?

Skrevet

Det var et kjempeflott teppe, synd jeg ikke kan hekle :-(

Skrevet

Det er veldig enkelt. Du kan jo se på hekleskolen hos garnstudio, så får du egentlig all hjelpen du trenger der. Også er det veldig gøyt også.

Skrevet

Hekla engang en spisebrikke men det var kun staver og fastmasker. Det jeg syns er mest vanskelig er å lese oppskriften

Skrevet

Jeg har nå brukt lang tid på siden din. Ble veldig imponert over alt du har rekkt over på så kort tid.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...