marilouise Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Er det noen som har prøvd yoga for gravide. Tenkte jeg kanskje skulle begynne med det for å lære å puste bedre og samtidig møte andre som er gravide. Noen som vet om noen steder i Oslo hvor det er bra?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har gått på yoga på Yogaskolen i Oslo og var veldig fornøyd med det. Lærte bekkenøvelser og pusteteknikker og avslapning samtidig som man fikk rørt litt på seg. Men hvis du er på 3. trimester nå, er det kanskje litt sent. Jeg begynte da jeg var 5-6 mnd på vei, kurset varte i 8-9 uker. På slutten kan det bli litt tungt med mange av øvelsene fordi magen er i veien.
marilouise Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 Hmmm. Det var dumt. Jeg trodde det var slik at de hadde kurs for vært trinnmester jeg men da tar jeg sikkert feil
maiprins Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Hei! jeg går på Yoga for gravide! Men det er i Lillestrøm. Vi har bare gått 2 ganger og det er 6 ganger igjen på dette partiet, meld deg på da vel........... Sender deg link jeg http://baardseng.googlepages.com/ Det er fri neste mandag og mandagen etter pga påske. Ring og hør da vel? Det er utrolig bra kurs - og hjelper masse for de som har bekkenløsning.
coscos Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Jeg har også gått på Yogaskolen i Vika. Synes kurset var greit, spesielt det å lære seg avslapning (jeg sovnet nesten hver gang...), men har ikke termin før 4. mai, så det er vel først da jeg får den store testen på om kurset var bra og om jeg får til å bruke pusteteknikkene... På kurset fikk vi med en CD med alle øvelsene. Det ligger med en illustrasjon, pluss at instruktøren forklarer veldig godt hvordan øvelsene skal gjøres. Dersom det blir for kort tid for deg å gå på et kurs, kan det jo være et alternativ at du bare kjøper CD'en og øver deg litt hjemme. Jeg har ikke vært så flink til å øve hjemme, men tenkte å begynne når jeg går ut i permisjon om 2 uker, da håper jeg å få litt mer tid for meg selv :-) Det er jo aldri for sent å starte!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Æ gikk på yoga for gravide. Va mange på mitt kurs som hadde stoor mage så ikke ut som det va så veldig med hinder. Hadde sjøl fått litt mage da. Det som ble for tungt hoppa æ over. Det va 1 øvelse. Det e absolutt å anbefale. Lærte mye om pust og bekkenløsninga ble myye bedre Lykke til
Karianne77 Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har gått på yoga for gravide, både et kurs for 2.trimester og et for 3. trimester som jeg går på nå. Det er Oslo yoga på Sagene som har disse kursene jeg har prøvd. Anbefales absolutt! Deilig å lære avslapping, pusting og bekkenbunnsøvelser, samt at vi også tøyer og bruker endel tid på bevegelighet. Synes det er fint å bare kunne være gravid 1,5 timer en gang i uka også, prate med andre gravide og få masse tips. Vil absolutt anbefale deg å prøve :-) http://www.osloyoga.no/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=132
plutseligbolle Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har en cd som heter yoga for gravide. Kanskje det kan være et alternativ? Jeg må innrømme at jeg aldri har fått tid til å høre på den, enda jeg har vært sykemeldt i 6 uker... Kanskje jeg får tid i permisjonstida hvis ikke babyen kommer snart da. Har gått på yoga før og det er veldig fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå