Gå til innhold

Nå har jeg snakket med en sykepleier som jobber hos LHL:-) (langt)


langevipper

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lettet at jeg nesten tar av her, endelig har jeg fått den informasjonen jeg har så sårt trengt, men ikke fått. Hun var kjempe grei og tok seg skikkelig tid til å forklare og gi meg masse gode råd.

 

Det første blir å få opp kondisjonen min, jeg må gå minst en halv time hver dag (men ikke så langt at jeg blir sliten dagen etterpå). Jeg må deretter øke gradvis så jeg orker mer og mer etterhvert. Anny som sykepleieren heter har god tro på at jeg vil være i god form når sommeren begynner. Så da blir målet mitt å være i god form til

1-årsdagen til Oda Marie.

 

Jeg må i tillegg være forsiktig med salt, spise oftere og ikke store porsjoner. Selvfølgelig må jeg også spise sundt...hmm der må jeg innrømme at jeg kan forbedre meg litt.

 

Jeg fikk også beskjed om at det var greit å bruke astma medisinen min, for det har jeg ikke vært helt sikker på. (har bare litt angstrengelses astma...astma anfall har jeg bare fått en gang, og det er mer en 10 år siden)

 

Trenings sykkelen min som står på Oda sitt rom kan jeg bare glemme foreløpig. Den får jeg ikke bruke før jeg er kommet i form igjen.

 

Så nå er jeg bare overlykkelig, endelig har jeg fått meg en langsiktig plan som ikke kan slå feil. Det vil ta noen måneder, men det føles oppløftende at jeg har satt min datter sin dato som mål. Jeg har bestemt meg at før den datoen får jeg ikke lov til å bli skuffet, og det skal myyyyyyyyyye til for at jeg ikke skal klare å komme meg i form til da.

 

I dag kommer jeg ikke til å gå så veldig langt, men kommer til å gå en liten tur både for formen og humøret. Jeg er fremdeles sliten etter turen min på mandag (så den var nok allfor lang..men det var jo så fint vær:-). I går var jeg kjempe sliten og det var ikke noe gøyt. Sannsynligvis så er det største problemet mitt at jeg har NULL kondisjon, så den skal nå bygges opp sakte men sikkert. 16 april skal jeg til hjertespesialisten igjen, og da får jeg vite hvordan det står til med hjerte mitt. Jeg skal også en tur til fastlegen den 10 april. Anny mente det var viktig at jeg fikk undersøkt om blodprosenten min var lav, for det kunne visst føre til at en ble tung i pusten.

 

Tusen takk for alle god råd og støtte som jeg har fått av dere, og spesielt TUSEN TAKK CARINA!!! Du har gitt meg det beste rådet jeg noen gang har fått... å ta kontakt med LHL:-) Jeg kan ikke takke deg nok for det!!!!!

 

Det var dagens lange innlegg fra meg:-)

Ha en super fin dag alle sammen, jeg svever rundt her....er bare så utrolig lettet nå. Endelig har jeg funnet løsningen:-) Jeg føler jeg har virkelig tatt kontroll over situasjonen min og nå gjenstår det bare å fullføre planen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååhh, dette var godt å høre. Ønsker deg lykke til med treningen. Skal se det hjelper mot både hjerte og sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere tok dere tid til å lese, og jeg kan ikke si nok hvor glad jeg er for den hjelpen jeg har fått her inne i juliklubben:-)

 

Jeg er ganske stolt av meg selv som har klart å ta kontroll over situasjonen, blir nesten ergelig over at det har tatt så lang tid før jeg forstod at jeg kunne gjøre noe selv. (å vente på haukeland har jo ikke fungert, og særlig siden de glemte meg)

 

Hipp Hurra for glade og hjelpsomme juliklubb medlemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du har lyst til å dele opplevelsen din med oss!

 

Selvfølgelig har vi lyst til å hjelpe deg, det vi kan gjøre, i hvert fall! :o)

 

Det er flott å høre at du fikk en god, lang samtale i dag. Det som er fint med en sånn organisasjon er at de har så masse kunnskap om tiden etterpå. Jeg har jo jobbet litt med hjertepasienter, men det er bare i akuttfasen. Så jeg har egentlig mindre peiling enn deg på tiden etter sykehuset...

 

Kjempeflott at du har fått et fint mål å jobbe mot, som du sier så er det en flott dato å sette seg! Du skal se at dette her går riktig så bra! Håper du får en fin samtale med både fastlegen og hjertespesialisten også! :o)

 

Klem til deg!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...