Gå til innhold

Blir 2.gangnsfødende,men er redd for rier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare 9 dager igjen,og fødselen nærmer seg.

Har ikke tenkt så mye på det før nå..

Første gangen hadde jeg ikke rier (tror jeg),bare vondt inni skjeden en time før jeg hadde pressetrang..

Fødselen startet med att vannet gikk,og alt skjedde fort,så jeg nektet å presse under pressriene..

Men nå tenker jeg veldig på att fødselen kan starte med rier,og er faktisk redd for det.

De på sykehuset vet jo att jeg har fødd før,men de vet vel ikke att jeg ikke har hatt rier,så de tror jeg sikkert er feig og ene med det andre......,men tingen er jo att jeg aldri har opplevd det..

Er redd det skal gjøre skikkelig vondt..

Huff,er sikkert litt pysete alikevel da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv opp det du er redd for/føler i et brev,og lever på sykehuset straks du kommer,så slipper du å forklare til "alle"..

Lykke til!!

Skrevet

Ja,det var smart.

Har ikke tenkt på det.

Takker.

Skrevet

Du kan jo håpe og tro at du får en like "lett" fødsel som sist?? Du har jo tydeligvis anlegg for det...

Og syns ikke du er feig, det er jo helt naturlig og grue seg til noe som gjør vondt!! Tror ikke de på sykehuset heller syns du er feig, de skal ta deg seriøst uansett så lenge du har litt fødselsangst.

Hvis det er noen trøst, så gruer jeg meg også helt vanvittig til riene!!!

Jeg ble satt igang sist og hadde rier til den store gullmedaljen uten mye pauser mellom, så mest sannsynlig går det lettere denne gangen hvis det starter av seg selv. Men klarer ikke slappe av med det, kvir meg som bare det, er livredd for at det skal gjøre så vondt at jeg mister kontrollen...

Var kanskje ikke til hjelp dette, da, men ting tyder jo på at du kanskje er født for "lette" fødsler uten for mange rier?? :) Ikke mange som går gjennom en fødsel uten rier...

Skrevet

Håper jo på en like fin fødsel til,men så tenker jeg jo alltid-att med min flaks,så blir det ett helvete nå-,siden jeg har opplevd en fin en...

Vet det er mange av oss som gruer seg til rier m.m

Lykke til med rier og fødselen til deg,så satser vi på att det går bedre for deg denne gangen.

Hørt så mange historier att det er værre å bli satt i gang.

Skrevet

Har hørt at ingen fødsler er like, og derfor er det nesten like logisk å være bekymret for nummer 2 også. Det tror jeg nok de på føden er forberedt på også! -Håper iallefall det, for jeg ble satt i gang og fikk en super-rask fødsel.. Min største skrekk er egentlig at fødselen skal trekke ut og vare i mange mange timer! De rakk ikke å sette Epidural sist, selv om jeg gjerne ville ha, så kanskje jeg får sjansen denne gangen? ;-)

Kan jo alltids satse på at det går like problemfritt neste gang, og skulle det ikke gjøre det, så er det helt utrolig hva vi faktisk får til når vi må!

Lykke til iallefall, og ikke vær redd for å si ifra at du er redd! -Be heller om epidural enn å synes du har det for vondt!

Skrevet

Går det virkelig an da, eller kanskje du har en enorm smerteterskel? Har aldri hørt om fødsel uten rier før..

Skrevet

Vet ikke om jeg hadde rier eller ikke jeg..

Hadde ikke vondt i ryggen,magen eller noen steder.

Det bare sprengte i underlivet mitt.

Det varte i en time,så kan hende det var rier..ikke vet jeg.

Var jo vondt det,men ikke så ille som jeg tror rier vil være..

Hadde bare masse kynnere,og det var jo ikke vondt..

Skrevet

Jeg skal og ha nr 2. og gruer meg til riene. Vet hvor vonde de kan være. Gruer meg mer til denne fødselen, enn den første, for da visste jeg ikke hva jeg gikk til:)

Plutselig kan jeg få hjertebank, svettetokter og pusteproblemer når jeg tenker på fødselen.Jeg fikk og store rifter under fødselen, og derfor gruer jeg meg enda mer. Har ei fantastisk JM som skjønner meg, og hun har skrevet i papirene mine hvorfor jeg gruer meg til fødsen. Men satser på at det går bra, uansett:)

Det er jo helt normalt og være redd for slike sterke smerter en fødsel medfører. Lykke til alle fødeklare, jeg har 12 dager igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...