Gå til innhold

hva skjer når en blir satt igang??


mamma.til.3

Anbefalte innlegg

Hei jeg har noen dager til termin, men fikk vite av jordmor i går at jeg har begynnende svangerskaps forgiftning, og hun ville jeg at jeg går til sjekk på sykhuset i morgen. Da kunne det hende det blir satt i gang sa hun.

Jeg har to vanlige fødsler fra før og synes det virker litt skummelt å bli satt igang for hva hvis kroppen ikke er klar, vil det revne mye da? eller blir det vondere??? Jeg aner ikke..... har noen peilig så blir svar mottatt med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble satt i gang første gang jeg fødte, 14 dager før termin. Jeg fikk hormonpiller som ble satt inn i skjeden, og lå i to døgn med vonde maserier (rier uten effekt). På slutten var jeg så utslitt at jeg ba om epidural, men da var det for sent ettersom ungen var på vei ut. Det gikk i underkant av 1 time fra 0-10 cm åpning og til fødselen var over. Det er vel det som kan kalles en styrtfødsel. Utdrivingsfasen var en lettelse. Jeg revnet litt, men helt minimalt. Det kunne nok ha vært unngått om jeg ikke hadde hatt det så travelt med pressingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da det hørtes ikke helt oppløftende ut.... ja ja får se hva som skjer i morra da. Det kan jo hende de finder ut at det kan starte av seg selv...

takk for svar i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...