Gå til innhold

12 dager over termin; noen erfaringer om å bli satt igang????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll Ullevål igår; ikke det minste modning av mormunnen til tross for da 11 dager over termin...legen forsøkte å presse en finger inn i åpningen, klarte det til nøds og slimproppen gikk igår kveld..men ingen tegn til fødsel inatt/idag..

Har nesten ikke hatt kynnere hele svangerskapet, så har instilt meg på at intet skjer før ny kontroll Ullevål fredag...fikk beskjed av legen at kan gjøre meg litt "sliten" og således bli satt igang fredag, noe jeg har planer om..holder på å bli gal og tror ikke riene kommer av seg selv uten hjelp fra "oven"...

Usikker på om vil starte med piller eller hva og skulle gjerne hatt noen med erfaring på å bli igangsatt..har hørt at kan ta flere dager fra blir satt igang til fødsel starter??? At riene blir mer voldsomme og mer smertefulle? Stor sannsynlighet for å ende opp med keisersnitt da rier aldri kommer igang...

Noen erfaringer????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt igang 5 dager over tremin pga komplikasjoner. Hadde da 3,5 cm åpning. Tok vannet først (med en lang skummel pinne.... Var ikke vondt men så litt ekkelt ut) Så var det drypp. Da kom veene fort. Hele fødselen fra start til slutt tok 8,5 time. Mange som sier veene blir vondere og mer intense, men jeg har jo ingenting å sammenligne med. Det gikk ihvertfall helt bra! Pressveene startet før det var nok åpning, og jordmor som jeg går hos nå mener det kunne vært unngått hvis de hadde begynt med piller eller gel. Så kanskje det har noe for seg? Da tar det litt lenger tid, men kanskje opplevelsen likevel blir bedre?

Skrevet

mest sansynelig vil du få modnings gel 2 ganger på en dag også setter de deg i gang dagen etter....(det var det som skjedde til meg iallefall, bare de rakk ikke så sette meg på drypp for neste morgen kom var jenta ute)

Skrevet

Jeg ble satt igang 17 dager over termin. Fikk en slags tablett i skjeden, sikkert noe d samme som modningsgel. I allefall gikk det et par timer, så begynte veene. Det tok ca 10 timer fra de satte inn tabletten til babyen ble født. Hadde en fin opplevelse og kjenner meg ikke igjen der andre sier at riene ble så vonde og harde ved igangsetting. Jordmor sa at det var en fødsel etter boken! :)

Lykke til!!!! :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...