Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Snuppa har jo fått tilbud om 100% plass, det er jo greit nok, Og i bhg. kontrakten stod det at hvis husstandens inntekt var under så og så mye kunne en få redusert pris på plassen. Ok, så jeg sa ifra om dette... Og trodde at dette var det samme som opplegget med stønad til barnetilsyn, altså fra staten hvor en kan få dekket 64% av bhg. utgifter... men det virker jo ikke slik når jeg da får papirene, og en skal krysse av for om jeg mottar stønad til barnetilsyn eller ei... skjønner ingenting jeg.....*sukk*..
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Skulle jo ikke være anonym der da... pft...
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 stønad til barnetilsyn er noe annet. det søker du om på nav når du har fått første giro fra bhg. Det andre som blir inntektsregulert er satsen du skal betale for bhg plassen uavhengi om du er alene eller ikke. Ble du noe klokere?? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Det er nå ikke så vanskelig det. Bare finn ut hvor mye inntekten din kommer på, og se på skjema. Da finner du lett ut hvor mye du skal betale i bhg.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Kanskje?...hehe... Altså, først fyller jeg da ut dette arket ,leverer til bhg, og får mest sannsynlig redusert pris... Og deretter søker om stønad til barnetilsyn og kan få dekket 64% av allerede redusert pris?!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 ja, men tror det skal leveres til bydel/kommune med kopi av siste års skatteoppgjør og os slipp..ikke til barnehagen.. så når du får vite hvilken sats du ligger på og får en faktura kan du igjen kontakte nav og søke på dekning opptil 64%.Den søknaden blir vist behandlet veldig forrt. Jeg ringte nav i forrige uke for å søke, men siden jeg ikke har barnehage plass før i aug, trenger jeg ikke søke før i juli. Bare sende inn papirer på inntekt så jeg får vite hvilken sats jeg skal betale. Uff, ble du lur eller ble det enda mer komplisert?? hehe.. er ikke en mester til å forklare, alt er nytt for meg og
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Gjorde det vel bare litt mer komplisert for meg selv igrunn... og ja det hjalp veldig=) hihi.. Bare stusset siden da blir det jo brått nesten ingenting å betale for plassen liksom, trodde ikke man fikk i pose og sekk:P hehe,men virker jo slik da:D Tusen takk for hjelpen:D
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 ja blir ikke store greiene å betale, men greit når man bare er en voksen Fint du fikk noe ut av mine mer eller mindre kompliserte svar, ha en fiiin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå