##lykkeliten## Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Etter å ha irritert meg over at saksbehandleren min opererer med andre regler enn de som står i lovverket og på deres nettsider bestemte jeg meg for å ringe. Spurte ganske enkelt om hun hadde sett på søknaden min.. Ja, sier hun og hun skulle betale ut engangstønaden min etter påske. javel.. sier jeg, men jeg hadde faktisk håpet at du kunne se på den og betale ut før påske? Nei, det gikk ikke for hun kunne ikke betale ut engangstønaden før jeg hadde akkurat 12 uker igjen, og du vil jo være 28 og 2 på langfredag. ..men det er jo ikke det som står på deres nettsider svarer jeg, her står det at du kan utbetale fra jeg er er fullgått 26 uker. Hvorpå hun svarer nedlatende: Å hvor står liksom det hen?? Regnet med det. så jeg svarer; Vel, ifølge §14-17 første ledd regnes en hver forløsning som skjer etter uke 26 som en fødsel og da kan engangstønaden utbetales selv om fødselen ikke har skjedd. Da ble hun ganske paff, tror ikke hun hadde regnet med at jeg faktisk visste hva jeg hadde krav på. Og da svarer hun uffda, da skal jeg se på det. Slitsomt å måtte forholde seg til slike mennesker.. Regner ikke med at de pengene kommer før etter påske.. men håper at hun kutter ut den nedlatende holdningen og opplyser om de reglene som er gjeldende.
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Hehe så bra du slengte den paragrafen rett i trynet på dama;) Hehe den fortjente hun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå