Gå til innhold

Tenkte dette var rette stedet å spørre....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva man skriver på kortet til de som akkurat har mistet?? Og hvilke blomster er best å gi? Farger og type??? (jeg tenker på alt nå, for jeg er så redd for å "trå feil")

 

Det er til nære venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nesten ikke trå feil men jeg syntes det var hyggelig å få glad blomster.. fine friske farger. Skriv at du tenker på dem, og tør og snakke om babyen med navn spør gjerne om å få se bilder om de har det. Alle mødre er stolte av barna sine....

 

Legg inn datoen for når babyen døde på mobilen din så husker du det når det har gått ett år... Det gjør garantert mamman, som kommer til å huske hver mnd...

 

Jeg hadde en veninne som kom og tok dattern min med seg ut bare så jeg fikk litt tid til å GRINE::: dette hadde jeg ikke klart å spørre om selv men var den beste hjelpen jeg kunne få....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg blomster og farger som symboliserer det kjønnet de har mistet. I tillegg er det fint om du gir uttrykk for at du kan lytte hvis de ønsker å snakke om det som de har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mistet gutten min, fikk jeg av noen nære et "Det ble en gutt" kort, hvor det stod at de var lei seg for at de ikke fikk bli kjent med Thomas.

 

Av de fleste andre fikk jeg kondolanse kort eller nøytrale kort, men satte veldig pris på "Gutte-kortet". De jeg fikk dette kortet av hadde selv mistet for et par år siden, det var nok derfor de turde gi et slikt kort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Det ble en gutt syntes jeg var en nydelig ting å gjøre. For det ble jo en gutt, selvom han ikke fikk leve...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det jeg satte mest pris på var de som kom hjem til oss og snakket. Blomster er koselig, men det er mye bedre å stille opp hjemme hos dem. Gi dem en klem, la dem prate. Spør om å få se bilder, vis at du virkelig bryr deg!!! Ta gjerne med en bukett blomster, men det er mye viktigere for foreldrene å føle at andre anerkjenner babyen som et liv...

 

Dette var i allefall mine følelser da vi mistet i høst i uke 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...