Nickeguri Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Jenta mi på 20 mnd har brukt nattpose om natta i et års tid. Det har fungert veldig bra fram til nå, men nå tror jeg tiden er inne til å velge dyne. Hvilken type dyne bruker dere? Og størrelse? Fungerer det bra med dyne? Ser liksom for meg at jenta mi kommer til å miste dyna flere ganger i løpet av natta, og bli liggende uten........
Tredjemann på vei :D Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 De fleste bruker vel dyne fra fødselen av tror jeg. Aldri vært noe problem her i hvert fall:) Om hun har sprinkelseng bør du ha str. 100*140, hvertfall ikke større, men mindre bør du heller ikke ha når hun nå begynner å nærme seg 2 år. Har hun vanlig seng kan du vurdere voksendyne, men jeg ville startet med juniordyna!
Raffna Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Her gikk vi fra babydyna til juniordyne 100x140. Bare å brette den litt nederst i sprinkelsenga. Den er såpass stor at Tassen klarer ikke å sparke den av seg, og den er kjempegod og varm og lett. Kjøpte den på Fru Lyng, dundyne.
#Ariadne# Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 snuppa ligger i sprinkelseng enda, og har dundyne 100x140cm
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Sønnen min på 13 mnd bruker dun dyne på 80x100.. Vet ikke om den er for liten nå ..Men han dytter ALLTID bort dyne..Hverdag.. Så sover han aldri med dyne siden han var 4-5 mnd.. Hmm
Ranveig R Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Guten vår på 18 mnd brukar framleis 80x100cm-dyna si. Ser for meg at det hadde blitt stappfullt oppi senga hans om han skulle hatt større dyne eg. Men han pleiar ofte å berre ha eit ullteppe over seg (heimestrikka Nøstebarn juniorteppe - kjempedeilig!), for det held bedre på plass. Og så har han dyna på underkroppen viss det er litt kaldt i rommet.
winneboo Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Jenta mi bruker juniordyne..100``140 er den vel...hmm litt usikker. Babydyna pakka vi bort rundt 1-års alderen. Hun koser seg masse med denne dyna. Babydyna ble for liten for hun liker å ligge under dyna med hele kroppen å bare ha hodet over. Jenta mi har på pysj så selv om hun sparker av seg dyna så er hun aldri kald når hun står opp. Men som regel drar hun den over seg igjen i løpet av natta.
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Vi bruker gåsedunsdyne (juniorstr) men har også i tillegg brukt nattpose frem til for 3-4 mnd siden. Da ville han ikke ha posen lenger. Han snur og vender seg jo noen ganger om natten, men det har gått greit med dyna. Gåsedun er veldig lett, og ligger liksom oppå han alikevel om han snur seg. (gutten vår er 17 mnd)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 Bruker 80x100 enda Hun er 19 mnd
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 1. april 2007 #12 Skrevet 1. april 2007 Gutten min på 20 mnd bruker fremdeles 80*100 cm. Han sparker også dyna av seg hver natt, men ligger i tynn ullpysj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå