Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til jm i gaar og hun maalte magen min til 22 cm. Jeg er 22 uker paa vei og har en mistanke om at magen er litt stor, bor i utlandet og her har de ikke saannt skjema paa helsekortet slik at en kan sammenligne seg med "normalen". Noen som kan skjekke helsekortet sitt og se hvordan jeg ligger an?? :) takker og bukker! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er kanskje litt stor, men ikke voldsomt ...

22 cm i uke 22 er akkurat der hvor kanten på det skraverte feltet går, så du er akkurat innenfor "normalen"

Hvis du vil fortsette å kontrollere det legen sier så følger over-kanten på det skraverte feltet (normalen) på helsekortet følgende mål:

uke 25: 25 cm

uke 30: 30,5 cm

uke 35: 34,5 cm

uke 40: 37 cm

Tom uke 34 er antall uker og cm stort sett det samme.

altså: uke 25 = 25cm, uke 26 = 26 cm, uke 27 = 27 cm osv.

Nerkant av det skraverte feltet er 4-5 cm under målene over.

Dvs. normalen i uke 25 er mellom 20 og 25 cm.

I uke 22 som du er i, ligger normal-målene mellom 17,5 og 22 cm.

Husk også at det ikke automatisk er noe galt for om du ligger litt over eller under normalen. Magen vokser litt i rykk og napp, så er du stor på en kontroll kan du være "normal" igjen på neste!

Skrevet

takk for det, alt en skal bekymre seg for og :)

Skrevet

hehe, i forhold til meg ligge du GODT an..! :P 21+4 var sf.målet mitt 27 cm..! :s hyl..! men jordmor sa at det var ikke noe hun så på med alt for stor bekymring nå, siden man oft vokser i rykk og napp, men om det ikke jevner seg mer ut mot normalen mot uke 30, må jeg på ul for å sjekke om det kanskje er en kjempe i magen min..! :s hehe... så her er det drastisk kutt på usunnheter, og å prøve å få seg litt trim som gjelder, så jeg ikke skal få et "sukkerbarn" i allefall--! :)

Skrevet

Min jordmor mente at skjemaet strengt tatt er foreldet og hun sa at det lages et nytt nå om dagen. Så ingen fare med å ligge over normalen :-)

Skrevet

mitt ble målt til 24 cm igår, da var jeg 22+4....jordmor sa til meg att dette er litt stort, men det kom til å stabilisere seg utover svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...