marenmor Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Var til jm i gaar og hun maalte magen min til 22 cm. Jeg er 22 uker paa vei og har en mistanke om at magen er litt stor, bor i utlandet og her har de ikke saannt skjema paa helsekortet slik at en kan sammenligne seg med "normalen". Noen som kan skjekke helsekortet sitt og se hvordan jeg ligger an?? takker og bukker!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Du er kanskje litt stor, men ikke voldsomt ... 22 cm i uke 22 er akkurat der hvor kanten på det skraverte feltet går, så du er akkurat innenfor "normalen" Hvis du vil fortsette å kontrollere det legen sier så følger over-kanten på det skraverte feltet (normalen) på helsekortet følgende mål: uke 25: 25 cm uke 30: 30,5 cm uke 35: 34,5 cm uke 40: 37 cm Tom uke 34 er antall uker og cm stort sett det samme. altså: uke 25 = 25cm, uke 26 = 26 cm, uke 27 = 27 cm osv. Nerkant av det skraverte feltet er 4-5 cm under målene over. Dvs. normalen i uke 25 er mellom 20 og 25 cm. I uke 22 som du er i, ligger normal-målene mellom 17,5 og 22 cm. Husk også at det ikke automatisk er noe galt for om du ligger litt over eller under normalen. Magen vokser litt i rykk og napp, så er du stor på en kontroll kan du være "normal" igjen på neste!
marenmor Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2007 takk for det, alt en skal bekymre seg for og
Øyboeren med to små <3 Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 hehe, i forhold til meg ligge du GODT an..! 21+4 var sf.målet mitt 27 cm..! :s hyl..! men jordmor sa at det var ikke noe hun så på med alt for stor bekymring nå, siden man oft vokser i rykk og napp, men om det ikke jevner seg mer ut mot normalen mot uke 30, må jeg på ul for å sjekke om det kanskje er en kjempe i magen min..! :s hehe... så her er det drastisk kutt på usunnheter, og å prøve å få seg litt trim som gjelder, så jeg ikke skal få et "sukkerbarn" i allefall--!
Ooni Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Min jordmor mente at skjemaet strengt tatt er foreldet og hun sa at det lages et nytt nå om dagen. Så ingen fare med å ligge over normalen :-)
anonyminos Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 mitt ble målt til 24 cm igår, da var jeg 22+4....jordmor sa til meg att dette er litt stort, men det kom til å stabilisere seg utover svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå