Gå til innhold

Trenger svar!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye å fortelle.. håper dere leser dette:)

Trenger svar, råd, hjelp, støtte,..

Eg var på Ul første gang da eg var i uke 10, da fant Ul legen min noe galt med babyen, det var veske i rygg/nakke til babyen. eg ble sendt til spesialist en uke etter på.. men han kunne ikke finne noe ting..

så satt eg å leste på krangle siden om ei som avsluttet svangerskapet for babyen ville ikke overlevd. pga veske fra panne og bak til nakken..

noen som har vært borti noe lignende eller vet noe om sånt?

eg er ikke øverbevist om at alt er fint med babyen..

men detter er min første å eg vet ikke hvordan alt skal fungere.

er i uke 17+0. og har ikke fått ny time til UL enda..

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første ville jeg ringt til lege eller sykehus og purret på ny UL-time, du skal normalt ha ordinær UL mellom uke 17-20.

Antar at hvis spesialisten mente at babyen ikke var levedyktig vil han sagt det, og bedt dere diskutere videre forløp.

Skjønner godt at det ikke er lett å være positiv og optimistisk når man har fått sånne nyheter, men det er viktig både for deg og fosteret å _prøve_ å tenke positivt.

Lykke til videre!

Skrevet

Heisann!

Det er veldig vondt og gå og bekymre seg. Siden han spesialisten ikke kunne finne noe galt er sikkert alt i orden, men ring legen eller jordmor og si at du vil ha en ultralyd fort, for og sjekke. De forstår sikkert det, siden legen mente han så noe galt.

Lykke til, det går nok bra :)

Skrevet

tusen takk for svar:)

eg har fortalt alt til Jm og hun seier det ikke er noe å være redd for.. hun sa eg skulle vente til ul time som eg sikkert fikk sendt i posten snart..

skal prøve å tenkte positivt å se hva som skjer.. får eg en baby med downs eller lignede så er ike det så farlig, skal endelig klare å takle det.. men hadde vært kjekt å vite så eg kan være litt forberedt.. både praktisk og følelse messig..

Skrevet

Du ternger nok ikke bekymre deg. Da spesialisten ikke kunne se noe så er nok babyen din helt frisk :)

Men jeg har full forståelse for at du er bekymret. Legene har heller ikke lov til å holde noe tilbake dersom de skulel være usikre på noe. Så du kan være trygg på at spesialisten ikke så noe galt.

Men den ordinære UL er vel rett om hjørnet tror jeg. Tipper rett over påske jeg! Har du ikke hørt noe på mandag, så ring til sykehuset og hør om du er satt opp på time snart.

Lykke til

Klem!

Skrevet

Du kan jo evt. bestille en ny time på privat Ul klinikk, hvis du ikke klarer å vente på den ordinære timen.

Eller ringe og purre på time, og si at du bekymrer deg mye

Skrevet

tusen takk dere:) føler meg bedre nå:) eg ringte sykehuset i sted og timen var på vei.. det ble rett etter påske.

så fortalte eg henne om dette å hun sa eg skulle ringe legen min å be om å få se hele jurnalen min etter eg ble gravid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...