junibarn:) Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Hvor er det best for babyen å ligge de aller første ukene? (dagtid) I vogn, liggestol, i grind, på lammeull-skinn, eller et annet sted?
nybakt_mamma Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 er førstegangs jeg da, men jeg har tenkt å la min ligge i vogga i stua sånn at jeg kan se bort til han og samtidig gjøre andre ting. dette er jo det jeg ser for meg da... vet jo ikke enda..hehe
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Vi kommer til å bruke vogn og reiseseng som vi skal bruke til lekegrind her hjemme.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Vi skal ha en vogge i stua som han skal ligge i på dagtid inne.. Og selfølgelig skal han ligge ute i vogna si også
Gullkorn Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Med vår første så gjorde vi det slik at han enten lå ute i vognen,eller i stua når han skulle sove. Slik ble han og vant til alle lyder,så vi kunne fint støvsuge mens han sov uten at han våknet.. Om natten la vi han på soverommet vårt,slik at han skulle skjønne at når han ble lagt der så var det natta,og ikke bare en dupp.. Dette hart vi vunnet en del på tror jeg,for vi har aldri hatt problemer med å legge han,og overgangen fra vårt rom til eget rom gikk kjempe fint. Han sover alltid i sin egen seng,og aldri sovet i vår. (strenge der) Har sovet i vår når han har våknet og er redd eller syk da,men ikke sånn fast. Så jeg tror av erfaring at det er lurt å la de sove der det er mer lyder om dagen,sånn som i stua,og heller på soverommet kun om natten. Skal gjøre det samme med jenta vi skal ha nå. Lykke til
ninsoer Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 tror d blir i stua eller i vogn på dagen og i kurv/senga på natta..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Jepp, vi har gjort det akkurat slik som "jentenavn?" her... Og kommer til å gjøre det samme med denne som kommer nå. Skulle tro jeg hadde skrevet det selv... hehe...
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Her blir det vippestol/lekegrind på dagen, og vogn selvfølgelig. Og senga si på rommet vårt om natten. Vil også venne henne til lyder.
Fire småtroll Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Tror også det er veldig lurt å skille på dag og nattsoving ja, det har fungert helt perfekt her hos oss.. Den bittelille nyfødte har sovet i kurv i stua den første tiden, og når de vokste ut av kurven hadde de dagsoving i sprinkelseng på soverommet, men med gårdinene åpne (lyst) og døra åpen.. Om natta er det pysj og mørkt soverom. Når det ble litt størrelse på de så de var våkne noen timer på dagen lå de i lekegrinda og tittet, mye pga hund og eldre søsken, så kunne jeg snu ryggen til i to min uten å bekymre meg for at noen ble litt voldsomme med den minste...
Makka Pakka Skrevet 28. mars 2007 #10 Skrevet 28. mars 2007 Det beste stedet må vel være et sted uten trekk, som ikke er for mykt og der ungen ligger trygt. Jeg har ei vogge som babyen skal ligge i i stua på dagtid.
2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 28. mars 2007 #11 Skrevet 28. mars 2007 Lurer også på dette med å skille dagtid og natt-tid. Vi skal nemlig ha henne i kurv om dagen, som skal stå nede. Denne bærer vi opp og setter på stativet sitt om kvelden/natten. Er dette nok til å skille mellom dag og natt, tro? Hun ligger riktignok i samme kurv, men det er jo dagslys nede og mørke gardiner for om natten?
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #12 Skrevet 28. mars 2007 Her blir nok vogna veldig aktuell siden jeg har termin i juni. Men har ei reiseseng som jeg kommer til å bruke en del her hjemme som lekegrind osv.. Den har jeg skaffa myggnett OG kattenett til, så katta ikke kommer seg oppi.. Den kommer nok til å bli flittig brukt i starten hvis han\hun ikke sover i vogna..
Lenna Skrevet 28. mars 2007 #13 Skrevet 28. mars 2007 Hvor får du tak i et sånn kattenett? Og myggnett til reiseseng? selger de det som tilbehør til reisesenga hos forhandler?
MAMMA1 Skrevet 28. mars 2007 #14 Skrevet 28. mars 2007 Der hvor det "passer" best, men aller helst ville jeg ha benyttet meg av sengen hvis dere ikke er på farten. Babyer trenger også ro og muligheten til å sove godt, dessuten lar du babyen bli vant til sengen sin. Men såklart, nå får vi på en deilig tid av året og kan la barnet ligge ute i vogna også.
DK+2 Skrevet 28. mars 2007 #15 Skrevet 28. mars 2007 Våres kar (11 daga) ligg i vugga på dagtid, å på soverommet på nattetid. Fungere veldig godt. Myggnett/Regntrekk til vogn o.l har æ kjøpt på EXIT, dæm selg det sekkert på andre butikka der dæm selg vogne og =)
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #16 Skrevet 28. mars 2007 Lenna. Kattenett på babyshop. Og myggnettingen fulgte med senga når vi kjøpte den.. Simoseng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå