Gå til innhold

Får Benjamin nok drikke hvis jeg gir han mer fast føde?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Han får grøt med 1/2 beger fruktpurre morgen og kveld. Ellers har jeg bare gitt han mme. Prøver av og til med middag, men han vil ikke ha. Max et par t-skjeer. Hs mener jeg burde gå over til grøt da 3ganger til dagen. Men da vil han ikke drikke jo. Nå drikker han 220ml på morgenen og grøt til lunch. Så kan det gå iallefall 4timer før han vil ha mat igjen. Hvis han da skal ha grøt igjen, så blir det 4-5 nye timer før neste måltid....Han vil ikke ha drikke til grøtmåltidene. Gir jeg han melk først, vil han ikke ha grøt, og gir jeg han grøt først, vil han ikke ha drikke. Så hvis jeg begynner med grøt 3 ganger vil dagene blir mme ca kl halv 8, grøt ca kl halv 11, grøt halv 3 og grøt halv 7.( han legger seg da, så må prøve litt før) Får han nok væske da i løpet av dagen? Har prøvd å gi vann men da spyr han. Prøvd flaske, skje, tuttekopp, kopp,varmt, kaldt.....osv. Han synes det er så kjekt å få det i munnen, men han spyr ikke lenge etterpå. Har også prøve saft til han, men det er han ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser jo så mangt... men jeg har lest at fra 7-9 mnd alder bør de ha 200-250 ml to-tre ganger i døgnet i tillegg til fast føde. Hoderegning er jeg dårlig på her, så du får regne ut selv! :-)

 

Uansett tror jeg den viktigste indikatoren er bleiene(5+) og om allmenntilstanden er grei, at han ikke er slapp. I ekstreme tilfeller er fontanellen innsunket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal stole på intuisjonen din. Og hvis han virker aktiv og glad så er det det viktigste. Man blir aldri klok på hva som er "riktig" - folk sier så mye forskjellig, og til og med fagbøker har forskjellig svar på mye...

Gikk bekymret til helsesøster i dag, for min jente vil nesten ikke drikke noenting, men hun spiser MASSE! Har samme erfaring som deg med drikkemetoder, og hun vil verken ha MME eller vann. Kun pupp mens hun sover. Helsesøster sa at bekymringen burde komme først hvis hun virket slapp og huden ble litt "rar" når man kløp i den. Lykke til! Ofte kommer lysten på vann når varmen kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...