Gå til innhold

Jenta mi kløøøøøør! Gode råd??!?!?!!?


Siza m/prinsesse og juleprins

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat kommet hjem fra tur til Thailand, der vi forresten var å gifta oss:)

Iselin var der bare ei uke og fikk varmeutslett, ikke uventet.. Men når vi kom hjem en uke seinere og hentet henne, var hun så tørr i huden, og det klør tydeligvis, i og med hu har kloremerker på låra, magen og arma..

Har bada henne i oljebad i 2 dager nå, men like etter badinga virker hun like tørr som før... Våkner flere ganger om natta og jamrer seg..

 

Noen som har gode kremer som anbefales? Tenkte jeg skulle innom apoteket like før babysvømminga idag så jeg kan smøre a inn etter svømming...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... jeg har jo kun hørt om kremene fra andre, men A-creme skal hjelpe mot mye, den har mange mødre jeg kjenner skrytt av. Ceridal er en fet krem, som kan brukes til kuldekrem også, vet ikke om det er noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive det.. Smører med A-creme på hele kroppen ei stund etter bading, og om morran, men syns ikke den er så effektiv.. Er kanskje for utålmodig.. Vil jo ikke at hu skal klø såååå fælt, men at det skal forsvinne så fort jeg smører på noe.. Hehe... Urealistisk men er bare ei mors ønske om det beste for barnet sitt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg andre har noen råd, de har sikkert god kunnskap om det på apoteket.

 

Glemte forresten å gratulere deg med at dere hadde giftet dere, så - gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis som frue :)

 

Og har ingen andre råd enn å bade i vanlig matolje (ikke sånn babyolje), smøre med tjukk krem og unngå klær som kan klø eller er tette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk:)

 

Hmm, matolje? Funker det fint altså? Aldri hørt om det, men er verdt et forsøk! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ema har atopisk eksem og klør seg mye spesielt i panna og på henda...

 

jeg bruker apobase på emma, a-creme var alt for lett og aderma var bra men ikke sååå bra.. ellers bruker jeg faktisk å holde henda hennes under "kaldt" vann når det klør som verst og det lindrer vist litt og så pass på at du bare bruker bomull og IKKE ull rett på huden... og ikke kle henne for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og forresten GRATULERER!!!! :)

 

ble så ivrig på å tenke hva jeg gjør med emma når hun klør at jeg glemte helt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER som frue..!

Vil anbefale Apobase (den blå) og Aderma, denne er for ekstremt tørr hud..

Kanskje du skal prøve å ikke bade henne så ofte, men heller bare smøre og smøre.. vann tørker jo bare ut huden enda mer.

 

Håper tulla di blir deilig og myk i huden igjen snart

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...