Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 for å prøve å engasjere faren mer???? Men faren har gjort det ganske klart at han ikke bryr seg særlig. Er det noen hensikt å kontakte familievernskontoret da tror dere? Eller er det kanskje hans jobb å ta kontakt med ungen?
Singelmamma og banden Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Du må netsen gå etter magefølelsen din. En far som ikke bryr seg er ikke alltid til beste for barnet å ha kontakt med. Det blir sårt for barnet etterhvert. Selv har jeg sagt til pappa nr to at han er hjertelig velkommen om han ønsker dette selv, men da må det være hans eget ønske. Jeg har ikke hørt fra ham på to og et halvt år... Men foreløpig er det ikke noe savn fra jenta sin side heller (ho er tre - men det kommer nok).
AneB Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Her har jeg i alle fall bestemt meg for å slutte å prøve å engasjere noen som egentlig ikke er engasjert i andre enn seg selv. Som singelmamma sier, er det ikke sikkert at det er bra for barnet med en far som egentlig ikke vil engasjere seg. Pappaen til snuppa mi bor i nordnorge, vi i bergen. Vi er her oppe på 2.uka nå, skal ned igjen om en uke. Men jeg ser jo at han ikke er så engasjert som jeg skulle ønske, og suller på med sine egne ting (trening, sport på tv ol) og ikke setter av tid til jenta. Heretter kommer jeg til å mele min og snuppas kake, gjøre det som er bra for oss, og så får han selv (forhåpentligvis) skjønne hva han går glipp av. Bruker utrolig mye unødvendig krefter og energi til å prøve å få han til å engasjere seg, men skjønner nå at jeg er bedre tjent med å ta vare på meg selv. Kommer uansett til å bestille time på familievernkontor ang. samvær og sånne ting. Om han kommer er det fint, og jeg er glad for det, hvis ikke er det hans problem...
ukjent Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Bruk kreftene på deg selv og barnet! Bestill uansett en time på familiekontoret ang samvær osv. Da har du definitivt gjort ditt. Resten blir opp til han.
-Hengebuksvinet- Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 men har etterhvert kommet frem til at dette får bli pappaens jobb. Selvfølgelig bør man strekke seg litt fra begge kanter, men faren må også vise interesse for at det skal være aktuelt at jeg er pådriveren. Min eks har nå ikke latt høre fra seg på over en måned. Blir spennende å se om han tar intianativ til påskesamvær...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Da tror jeg at jeg dropper det. Han får ta initiativet hvis han vil ha samvær. Er 2 mnd siden han sjekket hvordan det gikk med ungen sist så er jo tydeligvis ikke så viktig for han. Drittsekker disse menna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå