Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Vi ser stadig TV-programmer om mennesker som ikke har klart å forlate denne verden etter deres død, og som må drives ut av hus av medier. Det jeg har tenkt litt på, er om disse gjenferdene egentlig er demoner eller engler eller altså lyse eller mørke krefter som ikler seg menneskelige skikkelser... For i følge bibelen finnes det jo ikke noe som heter gjenferd. Men det finnes derimot engler og demoner. Synes dette med "Åndenes makt" har tatt helt av, og jeg må ærlig innrømme at jeg blir lett facinert av dette selv. Problemet er kanskje at folk blir villedet til å tro at det ikke finnes mørke krefter rundt oss.
Klikk Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har det litt på samme måte. Blir litt forvirret av å se på det programmet. Men jeg tror faktisk at det er en måte for Satan å villede folk på. Men har problemer med å forklare det på noen andre måter.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Står jo i bibelen at satan skal villede hele den bebodde jord...og at ikke sjelen er udødelig...det står blant annet at den sjel som synder den skal dø....og mye som hentyder til at sjelen faktisk er selve menneske...å at det bare er 144000 som skal til himmelen....og resten skal være på jorden når alt det onde er borte... å at demonene som er på satans side og så villeder... så de vil nok bare ha oss til og tro at sjelen er udødelig og forvrenge bibelens egentlige lære.for og forvirre folk bort fra Gud.det mener jeg.....men er kanskje ikke helt inne på sakene enda.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Nei, tror ikke jehovasvitner ville orket og befinne seg på en slik side engang... Men mener da at man Må studere hele bibelen og sammenhengen for og finne ut hva det dreier seg om.. alle og enhver kan jo foreksempel finne ut hva de greske og hebraiske ordene i de opprinnelige skrifter var og se hva de betyr nå.. og se foreksempel at kors er av hedensk opprinnelse og at det opprinnelige som sto var torturPæl ,stake. Å at det opprinnelige irdet ikke var helvete men gehenna foreksempel... at det ikke fremmer evig pinested. Og når det nå står et tall i bibelen på 144000 ,at de er kjøpt fri fra jorden og skal herske sammen med jesus ihimmelen og hjelpe med og gjennomføre Guds hensikt med og fjerne alt det onde.. og i salmene at de rettferdige skal Arve jorden og bo på den for evig uten smerte død og sorg osv... og når det står at sjelen er menneske og kan dø...HVORFOR SKULLE VI DA PLUTSELIG TOLKE DET ANDERLEDES????Mange sier at bibelene er mystisk at man ikke vet hva som menes osv..det står jo rett ut..kanskje en grunn til at det står i bibelen at barn skal forstå den mens vellærde ikke skal det! Hvorfor skal man plutselig tillegge at det finnes et evig Pinested?? Er ikke det foraktelig jgjort mot Gud som står at han har ikke bare kjærlighet ,han ER kjærlighet. Hvilken kjærlig Gud ville pint mennesker i evighet for og straffe. Å så langt tror jeg det er Jehovasvittner som følger bibelens "krav"eller va de kaller det mer enn noen annen religion!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Tror det ligger mye i tiden å godta "energier"osv.,finne alternativer til allerede aksepterte religioner.Er selv muslim og hos oss kaller vi disse fenomenene djinn.De er som mange er inne på ,ute etter å villede oss .At de finnes er udiskutabelt.Mørke krefter må vi passe oss for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå